Angajaţii de la ITM Gorj combat munca la negru Litoral

Angajaţii Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Gorj au fost trimişi pe litoral. Nu se for relaxa la soare, ci vor efectua controale în Constanţa, unde au fost delegaţi ca urmare a rezultatelor mulţumitoare pe care le-au avut în judeţul Gorj. În ultimele trei luni au fost înregistrate peste 3000 de contracte individuale de muncă şi au fost acordate amenzi de aproape 15 miliarde lei vechi.

În trei luni de zile, mai exact în perioada 1 mai-31iulie 2011, ITM Gorj a sancţionat 100 de angajatori care utilizau munca la negru, valoarea amenzilor fiind de aproape 15 miliarde lei vechi. „În perioada 1 mai -31 iulie avem un număr de 505 controale efectuate de inspectorii de muncă din cadrul ITM Gorj. Avem 183 de persoane depistate la negru, o valoare a amenzilor în jur de 15 miliarde lei vechi numai pentru muncă fără forme legale şi cinci dosare care au fost trimise spre Parchet cu propunerea începerii urmăririi penale pentru cinci angajatori”, spune George Romanescu, şeful ITM Gorj. Datorită rezultatelor foarte bune înregistrate la nivelul ITM Gorj, patru inspectori de muncă au fost repartizaţi pe litoral, unde îşi continuă verificările.  „Ca urmare a rezultatelor foarte bune la Gorj inspectorul general de stat a dispus trimiterea unei de echipe pe litoral. La ora actuală avem trimişi patru inspectori de muncă pe litoral pentru controale, la Constanţa”, mai menţionează George Romanescu.

Amenzile, contestate în instanţă

Conform celor declarate de Romanescu, majoritatea amenzilor sunt contestate în instanţă. „În ultima perioadă mai mult de 70% au pierdut, ca urmare amenzile au fost trimise spre Direcţia Finanţelor Publice pentru a fi executate. Dacă până la data de 1 mai foarte multe amenzi erau pierdute în instanţă, de data aceasta instanţa a perceput altfel problema şi în cea mai mare parte dă câştig instituţiei statului. Este un lucru bun că au început să piardă în instanţă”, mai menţionează George Romanescu.

Vizualizări: 112

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: