Asfaltarea drumului Rovinari – Bumbeşti Jiu (re)începe astăzi

Lucrările de reabilitare a DN 66, tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu, vor fi demarate astăzi, după mai mulţi ani de aşteptare. Autorităţile judeţene dau asigurări că nu se va mai repeta situaţia anterioară, când constructorii maghiari au încasat milioane de euro pentru mai puţin de 5% din lucrări, după care şi-au luat tălpăşiţa. În ceea ce priveşte reabilitarea tronsonului Bumbeşti Jiu-Livezeni,  lucrarea va fi demarată în luna aprilie, întrucât până în momentul de faţă nu s-a primit autorizaţia de construcţie. Reprezentanţii CNADNR consideră că această lucrare este cea mai grea grea de executat din România.

DN 66, tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu, va intra de astăzi în reabilitare. Lucrările vor fi executate de către un consorţiu format din două firme spaniole şi una românească. Reprezentanţii constructorilor împreună cu cei ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Române (CNADNR) s-au întâlnit vineri la Târgu Jiu cu preşedintele Consiliului Judeţean Gorj. „Am avut la Târgu Jiu o formulă completă de prezentare a investiţiei de reabilitare a DN 66, pe cele două tronsoane: Rovinari-Bumbeşti Jiu şi Bumbeşti Jiu-Petroşani. Pentru tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu există autorizaţie de construcţie, iar ordinul de începere a lucrărilor este de luni. Spre sfârşitul săptămânii se va prezenta şi graficul de desfăşurare al lucrărilor în detaliu”, a declarat Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj. 

Acesta a mai precizat că firmele constructoare vor primi la începerea lucrărilor doar 20 de milioane de lei din totalul sumei de 118 milioane de lei, la cât se ridică valoarea proiectului. „Valoarea proiectului de reabilitare a tronsonului Rovinari-Bumbeşti Jiu este de aproximativ 118 milioane de RON, iar banii vor fi asiguraţi în felul următor: 20 de milioane, acum, la începerea lucrărilor; restul până la jumătatea lucrărilor la rectificare, urmând ca anul viitor să fie asigurată diferenţa”, a menţionat Călinoiu. Termenul de execuţie al lucrărilor este de 24 de luni.

Asigurări că se va sfârşi coşmarul şoferilor

Lucrarea de reabilitare a DN 66 Rovinari – Bumbeşti Jiu a fost scoasă la licitaţie în luna august a anului 2007 şi câştigată de firma maghiară Vegyepszer Internaţional Ltd. pentru suma de 25,7 milioane de euro. Deşi au efectuat mai puţin de 5% din lucrări, ungurii au încasat milioane de euro, după care a fost reziliat contractul. Autorităţile judeţului dau asigurări că nu se va mai repeta situaţia anterioară. „Este imposibil să se repete situaţia anterioară deoarece, acum, valoarea contractului este cea reală, licitaţia fiind făcută în condiţii normale. Banii au fost asiguraţi, dar nu se mai dau în avans ca să fie mâncaţi, iar apoi să nu se mai lucreze. În plus, de data aceasta vom fi mult mai bine ascultaţi. Atunci nu eram trataţi ca autoritate locală care îşi asumă responsabilităţi, fiind lăsaţi de margine”, a declarat Ion Călinoiu.

La rândul său, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj promite că, pe tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu, se va circula în condiţii bune chiar din vară. „Ceea ce s-a promis se va realiza. În prima fază vor începe lucrările pe tronsonul Rovinari-Bumbeşti Jiu, iar apoi pe tronsonul Bumbeşti Jiu-Petroşani. Important este că ne prinde vara cu un drum pe care se va circula mult mai bine. În această perioadă se vor face reparaţii de întreţinere pentru a se putea circula, iar apoi se va trece la lucrări efective. Îi rog totuşi pe participanţii la trafic să înţeleagă că pe un şantier se va circula mai greu decât pe un drum gata terminat”, a precizat Ion Tudor, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj.

Cea mai grea lucrare din ţară     

Şi lucrările de reabilitare a tronsonului Bumbeşti Jiu-Petroşani vor fi demarate în luna aprilie întrucât în momentul de faţă se aşteaptă avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Reprezentanţii CNADNR spune că modernizarea acestui sector de drum reprezintă cea mai grea lucrarea din ţară. „Este cea mai grea lucrare de reabilitare ce se poate executa în România. Dacă ne uităm la sectorul de drum de 32 de kilometri, o să vedem că decât 2 kilometri, la ieşire din Aninoasa spre Petroşani, sunt mai uşor de lucrat. În rest, avem curbă contra curbă, râul Jiu în stânga sau în dreapta şi sus perete din stâncă”, a declarat Gheorghe Diaconu, inginer consultant CNADNR. Acesta a mai precizat că termenul de finalizare al lucrărilor ar putea fi depăşit. „Din experienţa mea, pot spune că există posibilitatea să se depăşească termenul de execuţie. Proiectul a fost făcut acum trei ani, la fel şi expertiza drumului. În toată această perioadă a plouat şi a nins pe masivele montane. În proiectul de acum trei ani trebuia o anumită cantitate de periere de masiv, acum lucruri stau altfel”, spune Gheorghe Diaconu. 

Vizualizări: 231

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: