Călinoiu a dat trei miliarde pe un site care nu-i place

Implementarea sistemului electronic de management promis gorjenilor, încă de anul trecut, mai durează câteva luni deoarece pagina de intrare a site-ului nu a fost pe gustul reprezentanţilor Consiliului Judeţean. Portalul cu pricina costă 3 miliarde de lei vechi. Sau cel puţin atât costa în urmă cu un an…

La începutul anului 2008, autorităţile judeţene s-au lăudat cu un portal nemaivăzut în judeţul Gorj. Promiteau finalizarea acestuia la sfârşitul anului 2008. A trecut un an de atunci şi nu s-a întâmplat nimic. Întrebaţi ce s-a întâmplat cu portalul şi cele trei miliarde, cât costa minunea, conducerea Consiliului Judeţean a spus că întârzierea vine ca urmare a paginii de internat care era urâtă.

Portalul ce urmează a deveni funcţional peste câteva luni îşi va culege automat datele din interior de la fiecare serviciu şi le va introduce în sistem. Noul sistem electronic de management  al documentelor va permite gorjenilor să urmărească orice petiţie, aviz, la cine se află, dacă a fost aprobat sau nu, ori dacă s-a depăşit termenul. Instituţia a obţinut finanţare externă pentru acest proiect încă de anul trecut. Valoarea acestuia se ridică la aproximativ 3 miliarde de lei. Circa  90% din sumă provine de la Uniunea Europeană, iar 10% din fondurile Consiliului Judeţean. Odată cu punerea în funcţiune a sistemul de management va fi îmbunătăţit şi vechiul site al Consiliului Judeţean.

Pagina de deschidere a site-ului nu era estetică

 Firma care a câştigat licitaţia în 2008 a elaborat o pagină de deschidere a site-ului care nu este pe gustul reprezentanţilor Consiliului Judeţean.

Adina Andriţoiu, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean a declarat: „Nu ne-a plăcut pagina creată de firma respectivă. Ne dorim ceva mai estetic şi mai rapid de identificat. În prezent acest proiect este în asistenţă tehnică şi mentenanţă. Mai exact se supraveghează de către specialişti modul cum funcţionează circuitul electronic al documentelor. Acum se fac ajustările necesare în funcţie de situaţia din teren. Sperăm ca în trimestrul IV acest sistem electronic de management al documentelor să devină funcţional”, a spus Andriţoiu.

Implementarea sistemului va avea drept consecinţă creşterea productivităţii angajaţilor prin eliminarea activităţilor de prelucrare manuală a documentelor, reducerea spaţiului alocat arhivelor cu documente fizice, crearea procedurilor automate, astfel încât autoritatea publică să se supună  regulilor legii sau standardelor de calitate.  

„Ţara arde şi plesneşte, iar baba se piaptănă“

„Cheltuiesc banii degeaba în loc să facă locuri de muncă pentru tineri. Noi de bine de rău am prins o pensie, tineretul de astăzi o să moară de foame peste câţiva ani. Eu nu ştiu să umblu la calculator, iar dacă fac vreo cerere mă duc singur şi o depun. Pun totul pe calculator de lene ca să nu mai muncească ei. Pe vremea mea nu erau calculatoare dar era servici şi mâncare“, a spus supărat Ion Schinteie.

 „Ţara arde şi plesneşte, iar baba se piaptănă. Salarii mici, locuri de muncă pauză, mâncarea scumpă site ne trebuie nouă?“, a spus Ecaterina Ciobanu.

Luiza Iordăconiu a fost de acord cu ideea Consiliului Judeţean. „Este foarte bună această idee. Ne scuteşte de drumuri la Prefectură. Ar fi bine să funcţioneze acest sistem mai repede. N-am mai cheltui bani pe transport pentru a ne rezolva problemele. Nu mai trebuie să mai stăm la cozi“..

E bun şi portalul dar oamenii îşi amintesc de problemele lor arzătoare. „Nu ştiu ce să spun. Nu e rău dar cu banii ăştia se putea face altceva. Sunt copii care mor pentru că n-au bani de tratament, sunt oameni care nu au unde sta ar fi putut avea altă destinaţie în condiţiile de criză de astăzi“, a spus un locuitor al municipiului.

Vizualizări: 120

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: