Centre de evidenţă a persoanei la Ţânţăreni şi Turburea

Gorjenii din Ţânţăreni şi Turburea nu vor mai fi nevoiţi să parcurgă distanţe mari pentru a-şi rezolva problemele privind actele de identitate. Până la sfârşitul anului vor avea în localităţile lor câte un serviciu local de evidenţă a persoanei. În evidenţe, comuna Turburea figurează cu 4233 de cetăţeni, iar comuna Ţânţăreni cu 5776 de cetăţeni. Oricum, înfiinţarea celor două centre obligă la o nouă re-arondare a localităţilor.

Direcţia Judeţeană Comunitară de Evidenţă a Persoanelor Gorj a făcut demersuri pentru înfiinţarea a încă două servicii locale, la Turburea şi Ţânţăreni. De aproximativ o lună, doi angajaţi ai Primăriei Turburea sunt instruiţi în vederea permiterii accesului în baza de date. În maxim două săptămâni aceştia vor fi testaţi pentru a putea începe lucru. “Când se vor termina instruirile cu cei de la Turburea, vom începe pregătirea altor două persoane din cadrul Primăriei Ţânţăreni. Fiecare centru local va avea câte trei angajaţi: unul pentru starea civilă, iar ceilalţi pe linia evidenţei persoanei. Ambele centre vor funcţiona în incinta primăriilor şi sperăm să se finalizeze amenajarea spaţiilor pentru ca centrele să devină funcţionabile până la sfârşitul anului”, a declarat Doinel Popescu, şeful Direcţiei Judeţene  Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Gorj.

Re-arondare a localităţilor din împrejurimi

În prezent, pe lângă Direcţia Publică Locală de Evidenţă a Persoanelor din Târgu Jiu, mai funcţionează încă opt centre locale la Motru, Rovinari, Turceni, Târgu Cărbuneşti, Novaci, Bumbeşti Jiu, Tismana şi Hurezani. “În momentul în care vor deveni funcţionale cele două centre de la Turburea şi Ţânţăreni se va face o re-arondare a localităţilor din jurul celor două comune. Vom lua legătura că autorităţile locale pentru a vedea cum este mai bine pentru cetăţenii din zonele respective. În prezent, locuitorii comunei Ţânţăreni îşi rezolvau problemele privind actele de identitate la centrul de la Turceni, iar cei de la Turburea mergeau la Hurezani. Este foarte dificil pentru că oamenii trebuie să facă cel puţin două drumuri pentru a-şi ridica actele”, a mai precizat Doinel Popescu. Rearondarea se face printr-o hotărâre a Consiliului Judeţean.

Vizualizări: 132

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: