Chiriile sediilor, foarte costisitoare pentru APIA Gorj

APIA Gorj este nevoită să plătească sume mari de bani pentru chiriile sediilor în care îşi desfăşoară activitatea. Cea mai costisitoare este chiria pentru spaţiul Centrului Judeţean pentru care instituţia plăteşte unei firme private în jur de 12.000 de lei. Conducerea APIA Gorj urgentează demersurile pentru a obţine sedii proprii. Ca atare, solicită sprijin Consiliului Judeţean pentru a obţine anumite imobile de pe raza judeţului.

Cele mai multe sedii în care îşi desfăşoară activitatea Agenţia de Plăţi şi Intervenţie Gorj sunt închiriate. Excepţie fac centrele de la Târgu Jiu - zona Bârseşti, cel de la Târgu Cărbuneşti şi cel de la Hurezani. „De foarte mult timp încerc să rezolv problema sediilor. Pe lângă spaţiul Centrului Judeţean, plătim chirie şi pentru centrele locale APIA de la Turceni, Novaci şi Motru. Noi nu avem decât două sedii ale noastre, cel de la Târgu Jiu şi cel de la Târgu Cărbuneşti. Nu plătim chirie nici pentru sediul de la Hurezani, care funcţionează în incinta primăriei. Deşi am renegociat cât am putut aceste chirii, cheltuim foarte mulţi bani pentru spaţii. În plus nici nu ne putem desfăşura activitatea în condiţii foarte bune”, a declarat Constantin Negrea, directorul APIA Gorj. Cea mai mare problemă o ridică sediul Centrului Judeţean pentru care instituţia plăteşte la privaţi o chirie de 12.000 de lei. „Numai pentru sediul Centrului Judeţean plătim o chirie de aproximativ 12.000 de lei. Iniţial, chiria a fost de 5 euro/mp, dar am reuşit să o renegociem la aproape jumătate, în schimb   suprafaţa pe care o folosim este de peste 600 de mp. Spaţiul a aparţinut fostei Fabrici de Ţigarete, iar apoi a fost al multi-miliardarului Ion Niculaie, acum fiind trecut pe o altă firmă”, a mai precizat Constantin Negrea.          

APIA cere sprijinul Consiliului Judeţean

Pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi a Consiliului Judeţean este trecut un proiect de hotărâre care vizează stabilirea unor măsuri în vederea trecerii unor imobile din patrimoniul judeţului Gorj şi administrarea Consiliului Judeţean în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Agriculturii prin Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură. Potrivit conducerii APIA Gorj, proiectul vizează imobilele de la Motru şi Târgu Cărbuneşti. „La Motru ne desfăşurăm activitatea într-un spaţiu al Romtelecom. Avem un sediu în care a funcţionat un centru fitosanitar, dar nu aveam în administrare decât parterul şi terenul aferent. Pentru a putea face modernizări trebuie ca întregul sediu să ne aparţină. Ca atare, am făcut demersuri pentru a primi în administrare şi etajul clădirii. De asemenea, în curtea Centrului Local Târgu Cărbuneşti există nişte anexe pe care le-am putea amenaja ca să le putem da utilizare de spaţii de arhivare”, a declarat directorul APIA Gorj.

Vizualizări: 164

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: