Compensaţii pentru facturile „umflate” la curent

Consumatorii casnici care se simt nedreptăţiţi în privinţa sumelor pe care trebuie să le achite la energia electrică au dreptul la compensaţii directe de la furnizorii de electricitate dacă nu li se rezolvă la timp solicitările. Astfel, începând din această lună, oricine vrea să conteste valoarea unei facturi în termen de 15 zile de la primire şi nu primeşte niciun răspuns de la furnizor în 10 zile de la înregistrarea reclamaţiei, poate cere furnizorului o compensaţie de 50 lei. De asemenea, dacă aţi plătit deja factura şi-aţi constatat ulterior că, de fapt, n-ar fi trebuit să plătiţi atât,furnizorul trebuie să vă plătească diferenţa şi  majorările de întârziere, calculate de la data la care aţi achitat factura. De altfel, conform noii măsuri, puteţi cere compensaţii de 30 lei la orice petiţie pe care o adresaţi şi la care nu primiţi un răspuns în termen de 15 zile. Legea vă permite şi să daţi furnizorul în judecată pentru că nu v-au fost soluţionate doleanţele, iar dacă aveţi câştig de cauză, primiţi despăgubirile aprobate de instanţă. Mai trebuie să ştiţi că furnizorul, ca titular de contract, este obligat să asigure intermedierea între consumator şi operatorul reţelei, să preia toate reclamaţiile legate de serviciul de distribuţie (calitatea tensiunii, măsurarea energiei consumate etc.) şi să le transmită distribuitorului în anumite termene. Iar dacă distribuitorul nu rezolvă problemele în timpul legal, tot furnizorul este cel care trebuie să vă plătească compensaţii. Despăgubirile se acordă doar pentru consumatorii casnici, aceştia primind suma cuvenită  prin scăderea ei din factura imediat următoare sau de la casierie. Despăgubirile sunt cuprinse în noul standard de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei electrice, aprobat de Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), care a intrat în vigoare la 1 februarie. Consumatorii ale căror drepturi erau înainte încălcate până în acest an rămâneau păgubaşi, însă de acum înainte ei pot cere compensaţii de la furnizor, care trebuie, de altfel, să comunice clienţilor noile prevederi până la 28 februarie.

Vizualizări: 108

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: