Das auto. Das cea mai proastă.

Că oamenii de la Volkswagen sunt niște nesimțiți ticăloși, asta era clar de la scandalul Dieselgate. Vă dați seama, o firmă atât de mare și atât de nemțească să mintă publicul, clienți și state deopotrivă, în legătură cu emisiile de noxe ale mașinilor lor, timp de atâția ani? Păi, cine e în stare de așa ceva, ar fi în stare de orice, corect? Păi, da corect.

Eu mi-am luat un Volkswagen nou acum nici cinci ani. Abia l-am terminat de plătit, cu tot cu ratele la bancă și dobândă, dar el a început să se strice mult înainte de asta. Pe la 30.000, mi s-a belit turbina. Norocul a fost că încă era în garanție. Au strâmbat din nas, dar mi-au schimbat-o. La 60.000, când mi-a picat pentru prima oară distribuţia (pe lanț!) nu mai eram în garanție. Am plătit 17 milioane (vechi) să mi-o repare, la VW. Între timp, am aflat că asta cu distribuţia e o mare problemă DE FABRICAȚIE și chiar că în Germania au fost rechemate în service toate mașinile cu acest motor, pentru a le fi înlocuită distribuţia pe cheltuiala producătorului. Doar în Germania, însă. În România, durere. Directorul de service din locul unde am dus-o la reparat mi-a spus, rânjind, că am avut mare noroc că nu s-a rupt lanţul cu totul, că puteam s-o dau direct la fier vechi. Băi, mersi mult, i-am zis, nu ştiu cum aș putea să vă fiu mai recunoscător!

Acum doar ce-am împlinit 100.000 km și ce credeți? Iar m-a lăsat distribuţia. Deci trebuie o a treia, tot din banii mei. Mă duc la VW și-mi fac un necesar rapid cu lucrurile care trebuie schimbate la mașină, printre care și kitul de distribuție. Cost al distribuției:  2200 RON. Cost al tuturor operațiunilor pe care ei le considerau necesare: 4500 RON. OK, zic. N-am banii ăștia. Așa că vorbesc cu un prieten cu service. Se uită și el cât dracului costă o distribuție ORIGINALĂ de Polo, nouă. Cam cât ziceți? Păi, vreo 500 de lei, cu tot cu TVA. Deci de aproape 5 ori mai puțin decât la VW.

Dar parcă mai era ceva! Ah, da! Distribuția veche (a doua, cea pe care încă o am pe mașină) e în garanție încă. Deși piesa a fost schimbată la service-ul lor, au refuzat să mi-o schimbe în garanție, motivând că n-am făcut reviziile la ei între timp. Asta în ciuda unei decizii luate la vârful vârfurilor, chiar de către Comisia Europeană, în care se spunea că producătorii nu au voie să refuze să repare în garanție mașinile sau piesele doar pentru că reviziile s-au făcut în alte service-uri, atâta timp cât s-au folosit piese și consumabile recomandate. Nu de alta, băi, javrelor, dar CUM să fac reviziile la voi, când voi aveți prețuri de 5 ori mai mari la ORICE?

Nici măcar n-am mai insistat să mi-o schimbe pe garanție, vă mărturisesc. M-am decis să-mi cumpăr eu una și s-o pun la un service independent, dar și să nu mai calc niciodată în vreo reprezentanță sau service Volskwagen. De asemenea, vă sfătuiesc și pe voi să nu vă mai cumpărați mașini de la acești măgari, dacă nu vreți să pățiți ca mine.

Vizualizări: 142

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: