Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Dosarul maşinilor înmatriculate ilegal, de 15 ani nesoluţionat

Dosarul înmatriculării câtorva zeci de autoturisme furate din Occident şi aduse la Gorj pentru a li se face rost de acte „fără probleme”, dosar care făcea vâlvă la sfârşitul anilor 90, nu are un deznodământ final nici până în prezent. Instanţele au dat nişte verdicte, unele sunt deja istorie, dar în cazul fostului şef al Poliţiei Rutiere Gorj, Dumitru Milosteanu, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ar putea lămuri lucrurile de abia acum.

Faptele s-au petrecut cu aproape un deceniu şi jumătate în urmă, iar în 1999, mai mulţi ofiţeri de poliţie şi membri ai grupării „Milan”, după numele suspectului principal, Cornel Milan, erau anchetaţi, prin 2000 ei fiind deferiţi justiţiei pentru a fi anchetaţi la Tribunalul Militar.

Judecătorii au dat un verdict final în anul 2003, dar în 2008 cei condamnaţi în această poveste de mult uitată au formulat la Tribunalul Bucureşti, nu la cel Militar, o cerere de revizuire a sentinţei, pentru toţi solicitarea fiind respinsă, cu excepţia lui Milosteanu. Pentru fostul şef de la Rutieră a început un nou proces în toamna lui 2010, în primăvara lui 2011 judecătorii respingându-i şi acestuia cererea. Sentinţa nu a fost una definitivă şi Milosteanu a putut să o atace la Curtea de Apel Bucureşti, unde a şi obţinut câştig de cauză într-un moment în care nimeni nu mai credea că acest lucru este posibil. Acesta a fost achitat pentru acuzaţiile ce i-au fost aduse şi, mai mult, nu ar mai trebui nici să plătească o grămadă de bani statului, dacă obţine câştig şi la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Miza procesului, daune de aproape două miliarde

„Respinge pretenţiile civile formulate de partea civilă Direcţia Generală a Vămilor (Autoritatea Naţională a Vămilor) împotriva inculpatului Milosteanu Dumitru. Înlătură obligarea în solidar a inculpatului Milosteanu Dumitru cu inculpaţii Paraschiv Mielu, Stroe Claudiu, Stochiţă Gheorghe, Marin Alexandru, Călinescu Serghiuţă Renţi, Marin Milan Cornel, cât şi obligarea în solidar a inculpatului Milosteanu Dumitru cu inculpaţii Stochiţă Gheorghe, Marin Alexandru, Călinescu Serghiuţă Renţi şi cu partea responsabilă civilmente Ministerul de Interne( Ministerul Administraţiei şi Internelor), de la plata sumei de 1.751.733.621 ROL reprezentând drepturi vamale precum şi majorările de întârziere calculate începând cu data introducerii fiecărui autoturism în ţară şi până la data plăţii efective a creanţei”, au decis magistraţii.

Procurorii şi vameşii au făcut însă recurs la verdictul Curţii de Apel şi, astfel, procesul a ajuns pe rolul Înaltei Curţi, un prim termen fiind programat pentru luna viitoare.

ISTORIC

Toţi cei menţionaţi în sentinţa judecătorească au fost ofiţeri de Poliţie sau civili implicaţi într-o reţea care, conform anchetatorilor, în anii 1996-1997, a înmatriculat ilegal la Gorj 43 de autoturisme de lux furate sau declarate ca furate din străinătate. Afacerea a ieşit la iveală la vremea respectivă după ce capul reţelei, Cornel Milan Marin, a apelat la un şef din Poliţia Română pentru a înmatricula o maşină furată. Ofiţerul respectiv nu a găsit „disponibilitate” la Bucureşti şi a „rezolvat” problema la Gorj, ulterior aici fiind aduse alte zeci de maşini care au fost înmatriculate ilegal.

Vizualizări: 340

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: