Două exemple că promovarea turismului în Gorj dă în gropi

Tinerii şefi de judeţ au fost puţin lăsaţi singuri şi au făcut primele gafe deschizând o discuţie despre promovarea turistică a judeţului şi a operelor lui Constantin Brâncuşi. Este vorba despre Ciprian Florescu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Gorj, şi prefectul de Gorj, Alin Văcaru. Florescu a spus că autorităţile au făcut „enorm“ pentru promovarea lui Brâncuşi şi a judeţului şi că a venit vremea să se implice şi operatorii de turism pentru că „este de datoria lor“. Văcaru a intervenit şi a arătat că nu mai departe de două săptămâni în Gorj s-a făcut promovarea turismului şi a lui Brâncuşi: vizita ambasadorilor. Un lucru e cert. Administraţia acestui judeţ suferă de o lipsă de viziune ce nu poate fi vindecată cu strategii pentru care plătesc miliarde de lei. 

Promovarea judeţului Gorj şi a operelor lui Constantin Brâncuşi a fost, din nou, subiect de discuţie pentru autorităţi. Pentru că Ion Călinoiu a lipsit de la şedinţă, mai tânărul Ciprian Florescu a putut să-şi exprime ideile. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ciprian Florescu, a declarat că agenţiile de turism sunt cele care ar trebui să promoveze judeţul. I-a ţinut isonul prefectul de Gorj, Alin Văcaru. Cei doi şefi ai judeţului abia s-au ţinut la Tiberiu Grigoriu, lider de sindicat la Federaţia Univers, membru în Comisia de Dialog Social, care le-a pus în vedere lucruri corecte şi de bun simţ.

Operatorii de turism, datori să promoveze judeţul

Florescu spune că autorităţile au făcut enorm pentru promovarea judeţului, iar cu acest lucru este de acord şi prefectul de Gorj. Cei doi şefi ai judeţului spun că au fost organizate muuulte simpozioane despre Brâncuşi. „Autorităţile locale au făcut enorm pentru promovarea lui Constantin Brâncuşi şi pentru promovarea judeţului. Nu există simpozion în ultimii ani, nu există conferinţe pe tema lui Brâncuşi la care să nu fie invitate vârfurile în ceea ce priveşte critic sau analist vis-a -vis de operele lui Brâncuşi“, spune Florescu.

Şi pentru că autorităţile au făcut destul, e vremea agenţiilor de turism să se implice. De fapt, ei au datoria să facă acest lucru, spune Florescu. „Cred că nu numai autorităţile locale trebuie să se implice în această poveste. Tocmai de aceea cred că ar fi bine să faceţi o invitaţie pentru luna viitoare către principalii operatori de turism care au datoria să creeze trasee turistice pe care să le promoveze pentru că este în primul rând în interesul lor“. El a mai spus că toate obiectivele turistice din judeţ „sunt aranjate şi pregătite să primească turişti şi de peste hotare, nu numai din ţară“. „Singura sincopă este promovarea de către operatorii de turism. Este şi de datoria lor, dar şi de interesul lor să achieseze la atragerea de turişti în judeţul Gorj“, a mai explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

Ambasadori aduşi la promovare

Singurul dintre cei aflaţi la masa din Sala Maură care a îndrăznit să-i spună vicelui că administraţia judeţului nu şi-a terminat treaba a fost Tiberiu Grigoriu, preşedinte la Federaţia Univers, Târgu Jiu. „Care este programul de dezvoltare din punctul de vedere al administraţiei pe o anumită perioadă de timp? Dumneavoastră ar trebui să faceţi această strategie, nu operatorul de turism. Dvs. stabiliţi cadrul prin care să se facă aceste chestii. Uitaţi-vă ce este la Rânca. Vă place? Câte exemple din astea doriţi să mai aducem. Doriţi să fie toate la fel? Haideţi să le facem organizat, care sunt strategiile pe care le aplicaţi pentru ca turismul din Gorj să fie organizat, curat?“, a spus acesta. „Strategie de dezvoltare există. Ceea ce nu există este implicarea operatorilor de turism“, a continuat Florescu. Strategii există, însă nu sunt puse în aplicare. Prefectul de Gorj se simte dator să-l ajute pe Florescu. „Nu cred că au mai fost undeva 38 de ambasadori, care s-au adus ştiţi bine cum s-au adus şi au putut să vadă frumuseţile Gorjului. La Rânca nu certaţi Consiliul Judeţean. Primăriile Novaci şi Baia de Fier, dumnealor sunt administratorii acelei staţiuni“, a intervenit şi prefectul de Gorj, Alin Văcaru.

În fapt, cei 38 de ambasadori au fost plătiţi din bani publici să vină în Gorj, fiind păcăliţi că vor participa la Forumul Economic Regional Oltenia. Întâlnirea pe teme economice s-a anulat pentru că, potrivit lui Ion Călinoiu, în campanie electorală nu se poate discuta de investitori. O altă formă, celebră, de a „ajuta“ turismul din Gorj este prin dărâmarea operelor brâncuşiene. Nu demult, autorităţile au dispus spălarea cu jet de apă şi detartrant a Porţii Sărutului şi Mesei Tăcerii.

Vizualizări: 215

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: