Gunoiul din Târgu Jiu, supravegheat prin satelit

Autospecialele care colectează gunoiul menajer de la platformele special amenajate în Târgu Jiu sunt urmărite în permanenţă prin satelit. Graţie sistemului GPS de care dispune fiecare maşină, conducerea Polaris Holding, societatea care asigură curăţenia în municipiu poate afla în fiecare clipă unde se află aceasta şi dacă este sau nu încărcată cu gunoi.

Cele 11 autospeciale, cu care societatea Polaris Holding asigură salubrizarea municipiului Târgu Jiu, dispun de un sistem computerizat de ultimă generaţie, graţie căruia în fiecare moment se poate afla unde este şi ce face maşina respectivă. Mai mult, sistemul poate oferi date cu privire la viteza cu care se deplasează autospeciala, dacă aceasta se află în mers, distanţa pe care aceasta a parcurs-o, consumul de carburant precum şi timpul de staţionare. „Practic, putem afla totul despre oricare dintre maşinile noastre. Sistemul ne oferă în timp real date cu privire la locul în care se găseşte maşina, dacă este sau nu încărcată, dacă este în trafic şi cu ce viteză merge,  cât consumă şi care este timpul efectiv de lucru”, afirmă Luis Popa, directorul din Gorj al SC Polaris. Potrivit acestuia, datele sunt stocate în memoria calculatorului o perioadă mare de timp, astfel încât, acestea pot fi accesate şi vizualizate chiar şi după un an.

GPS-ul, probă contra reclamaţiilor

Potrivit directorului Luis Popa, sistemul GPS montat pe autospecialele societăţii pe care o conduce nu este doar o modalitate de control al angajaţilor care nu se pot abate un metru de la traseu fără să fie “văzuţi” de satelit ci şi o probă care poate demonta eventualele reclamaţii venite din partea unor cetăţeni. “Există posibilitatea să vină cineva care să îşi fi lovit maşina în cine ştie ce împrejurări şi, ca să şi-o poată repara dă vina pe noi, susţinând că o autospecială de-a noastră i-a lovit-o în parcare. Atunci apelăm la datele oferite de satelit şi aflăm că, de fapt, maşina care deservea zona respectivă se afla la ora presupusului accident la câţiva kilometri distanţă”, mai spune Luis Popa. Şi eventualele reclamaţii cu privire la faptul că autospecialele Polaris nu au ridicat gunoiul dintr-o anumită zonă pot fi rezolvate tot cu ajutorul sistemului GPS. „Să zicem că unul dintre clienţii noştri susţine că, într-o anumită perioadă, angajaţii Polaris nu i-au ridicat gunoiul. Şi în acest caz, sistemul ne oferă date cu privire la traseul autospecialei care deserveşte zona cu pricina, precum şi la timpii de rulare şi staţionare astfel că putem să ne dăm seama dacă reclamaţia este sau nu întemeiată”, mai spune Luis Popa.

Vizualizări: 119

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: