Lipsurile de la Cardiologie, plătite de infirmieră

Echipa de control a Direcţiei de Sănătate Publică Gorj a găsit mai multe nereguli la Secţia Cardiologie a Spitalului Judeţean. WC-urile nu aveau capac, iar substanţele dezinfectante lipseau cu desăvârşire. Pentru toate aceste nereguli va plăti infirmiera, care a fost amendată cu 500 de lei.

Specialiştii DSP Gorj au efectuat luni un control la Secţia Cardiologie a Spitalului Judeţean Gorj, după ce un pacient s-a plâns de condiţiile de cazare, dar şi de lipsurile de la grupurile sociale. Doru Crăete a găsit vase de wc fără capac, furtun de perfuzie folosit pe post de dispozitiv pentru tragerea apei, dar şi paturi rupte. Echipa de control a DSP Gorj a depistat mai multe deficienţe în timpul verificărilor. „Ca o autosesizare, o echipă a DSP a mers pe secţia Cardiologie. Au găsit capace de wc lipsă la băi, lipsa substanţelor dezinfectante, săpun şi alte lucruri care erau la magazia secţie, dar nu erau expuse pe secţie. Deci, nu s-a făcut curăţenia şi dezinfecţia. S-a dat o amendă în valoare de 500 de lei la îngrijitoarea de curăţenie şi un avertisment înlocuitorului asistentului sau asistentei şefe, care era în concediu în perioada respectivă. Problemele acestea intră în atribuţiile asistentului şef şi ale îngrijitorului de curăţenie”, a declarat Marius Boeriu, directorul Direcţiei de Sănătate Publică Gorj.

Capotă dă vina pe pacienţi

Gigel Capotă, managerul spitalului, spune că toată Secţia Cardiologie va intra în reparaţii capitale începând din primăvara anului 2019, investiţiile urmând să fie realizate cu fonduri alocate de Consiliul Judeţean Gorj. În ceea ce priveşte lipsurile constatate de reprezentanţii DSP Gorj, Capotă dă vina pe pacienţi. „În ziua când respectivul pacient a sesizat, am pus capace noi. A doua zi erau toate rupte. Se suie pacienţii cu picioare, aşa se întâmplă în astfel de instituţii. Cât despre dezinfectant şi materialele acestea igienico-sanitare, ele mai dispar, şi atunci asistentul şef şi infirmiera le ţin în magazie. Dacă le laşi în baie, nu le mai găseşti. Asistentul şef este cel care coordonează când se face curăţenie şi cum se face. Le dă substanţele respective, se face curăţenia şi se ţin închise sub lacăt. Pot să demonstrez oricând şi oricui, pe baza bonurilor de consum, că s-au dat suficiente materiale de curăţenie şi dezinfectant, numai că ele nu se lasă puse cum vor ei. Nu eşti ca la hotel aici”, a comentat Gigel Capotă, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu.

Vizualizări: 3,110

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: