Omenirea îşi pune speranţele în planete locuibile

Astronomii au descoperit în afara sistemului nostru solar zeci de planete care ar putea fi locuibile. Totuşi există o problemă în momentul actual pentru că una dintre cele mai apropiate planete Super-Pământ este la patru ani - lumină de Pământ.

Planetele care ar putea fi locuibile poartă numele de "Super-Pământuri" şi pot fi de două ori mai mari decât planeta pe care locuim și de până la 10 ori mai masive. Toată această masă suplimentară ar putea face "Super-Pământurile" casa perfectă, susţin oamenii de știință. Momentan, astronomii le cunosc mărimea sau masa, dar nu știu dacă sunt 100% locuibile sau nu, a explicat astronomul Adrian Sonka.

Astronomii au descoperit zeci de planete potențial locuibile  iar acest lucru înseamnă zeci de șanse să fie descoperită prima viață extraterestră sau multe locuri unde am putea stabili primele noastre colonii interstelare.

Super-Pământurile pot fi unele dintre cele mai comune planete din galaxia noastră. Din 2009, telescopul spațial Kepler a descoperit aproximativ 4.000 de exoplanete iar 30% dintre acestea sunt "Super-Pământuri". Acum, există șansa ca unele dintre aceste "Super-Pământ" să nu fie stâncoase precum Pământul. Cele mai mari ar putea fi alcătuite în mare parte din hidrogen și heliu, cum ar fi Jupiter și Saturn, care nu sunt ospitaliere pentru viață.

Adrian Sonka, astronom la Observatorul Astronomic din București, a explicat la Digi24 ce le face atât de speciale și cât sunt de greu de descoperit: "Nu întotdeauna când spui super e de bine. În cazul super - planetelor de tip Super-Pământ este și de bine, și de rău. Acestea sunt planete mari, dar asta înseamnă și o gravitație de minim 3 – 4 ori mai mare şi asta nu e de bine. O planetă mare cu gravitație mare are și atmosferă destul de densă, ceea ce permite să fi o situație ca pe pământ, un fel de junglă tropicală. Important e ca ele să aibă și suprafață locuibilă. Momentan, le cunoaștem mărimea, masa, dar nu știm dacă sunt 100% locuibile sau nu. Noi fie știm cât sunt de mari, fie cât e masa lor”.

Dacă vrea cineva să se mute pe aceste planete trebuie însă să mai aștepte deoarece cea mai apropiată planetă "Super-Pământ" este la patru ani - lumină. O navă spaţială, aşa cum este definită ea acum, ar face câteva sute de mii de ani până acolo. Aşa că următoarele generaţii vor trebui să descopere noi moduri de a se deplasa în timp mai scurt pentru a putea ajunge acolo.