OPC verifică „victimele“ societăţilor de asigurări

Inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Gorj au început verificarea service-urile auto din judeţ, în urma reclamaţiilor gorjenilor. Gorjenii spun că pentru o simplă reparaţie maşina stă în service săptămâni întregi. La rândul lor agenţii susţin că nu pot să dea drumul unei maşini din service până când nu primesc aprobarea de finanţare din partea societăţii de asigurări cu care clientul are contract încheiat, iar asta durează foarte mult.

Nemulţumiţi de modul în care operatorii service-urilor auto le-au rezolvat problemele legate de defecţiunile apărute la maşini, 6 gorjeni au apelat la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Gorj. “Am primit reclamaţii din partea consumatorilor nemulţumiţi de service-urile în care şi-au reparat maşinile. Consumatorii au reclamat calitatea necorespunzătoare a reparaţiei, perioada nejustificat de mare a reţinerii maşinii în service, care, în multe cazuri este explicată prin întârzierea achitării lucrărilor de reparaţie de către asigurător”, declară Mihaela Răducan, inspector şef OPC Gorj.

La rândul lor, operatorii care deţin service-uri auto, susţin că sunt victimele firmelor care încheie asigurări auto.

Potrivit acestora, pentru o simplă reparaţie trebuie să ţină maşinile în service foarte mult timp pentru că societatea cu care clientul lor are contract nu aprobă finanţarea în timp real. “Aşa este! Oamenii sunt nemulţumiţi că le ţinem maşinile în service, dar nici nouă nu ne convine să stăm cu o maşină reparată parcată aici în faţă. Dar nu putem să-i dăm drumul maşinii până nu ni se aprobă finanţarea din partea firmei asigurătoare, pentru că aşa e procedura”, declară Nicuşor Paraschiv, patron service auto.

Din această cauză operatorii au ajuns chiar în instanţă cu societăţile care încheie asigurări auto, pentru a-şi recupera banii de la ei. “Sunt probleme vechi pe care le purtăm chiar în instanţă cu o parte dintre asigurători. Aceştia refuză pur şi simplu să deconteze sumele aferente reparaţiei maşinilor şi doar instanţa îi poate convinge”, mai spune Nicuşor Paraschiv.

Odată cu controalele efectuate, 23 de agenţi economici care prestează servicii în acest domeniu au fost amendaţi de inspectorii OPC Gorj, cu peste 27.000 de lei pentru deficienţele constate, care se referă în primul rând la afişarea preţurilor la produse, sau lipsa traducerilor în limba română de pe ambalajele produselor.

Vizualizări: 107

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: