Peste 200 de joburi la Finanţe, scoase la concurs

Cea mai mare parte a salariaţilor disponibilizaţi de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Gorj vor fi reangajaţi la noua Administraţie Judeţeană a Finanţelor Publice Gorj, printr-un concurs care nu este deschis personalului din afara instituţiei. Practic, au fost concediaţi 266 de salariaţi, dar vor fi reangajaţi şase la Compartimentul de inspecţie economico-financiara Gorj şi 203 la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Gorj. La Vamă vor fi reangajaţi patru salariaţi, din cei 11 concediaţi.

Lista cu posturile vacante în noua structură poate fi consultată atât pe site-ul ANAF, cât şi la avizierul instituţiei.

Concursul va fi unul atipic. Astfel, un salariat poate opta pentru un singur post din cele scoase la concurs. Opţiunea poate fi schimbată o singură dată. Dacă nu sunt mai multe opţiuni pe acelaşi post, angajarea se face fără concurs. „În situaţia în care cererea nu este depusă în termen sau nu îşi exprimă nici o opţiune, funcţionarul respectiv nu va putea participa la examen, urmând ca raporturile sale de serviciu să înceteze la sfârşitul termenului de preaviz prevăzut în actul administrativ individual”, se arată în regulamentul elaborat de conducerea ANAF.

Testarea profesională se organizează numai în cazurile în care sunt două sau mai multe opţiuni pentru aceeaşi funcţie. Examenul va avea o probă scrisă şi interviul. Cei care aspiră la funcţii de conducere trebuie să obţină cel puţin 70 de puncte din 100 posibile, iar personalul de execuţie poate promova cu doar 50 de puncte.

În situaţia în care pentru un post de conducere/execuţie există o singură opţiune, examinarea nu se mai impune, făcându-se numirea în mod corespunzător, în condiţiile legii, pe funcţia publică pentru care a optat. Candidaţii declaraţi „admis” se numesc, în condiţiile legii, în funcţiile publice conform punctajelor obţinute, în ordine descrescătoare şi în limita posturilor vacante. La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.

FAVORIŢI

Potrivit ANAF, funcţionarul (public) de conducere are prioritate la ocuparea unei funcţii (publice) vacante de nivel inferior.

Vizualizări: 267

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: