Prefectura nu mai poate debloca posturile la primării

Procedura de deblocare a posturilor a fost modificată. Dacă până acum Instituţia Prefectului solicita posturi pentru primării, în momentul de faţă autorităţile locale sunt nevoite să facă singure toate demersurile în acest sens. Ba mai mult, înainte de a merge la minister cu solicitările, primarii trebuie să obţină aviz favorabil de la Finanţe. Acest lucru le taie elanul edililor locali, pentru că nu pot demonstra că deţin fond de salarii pentru noi angajări.

Toate primăriile din Gorj au nevoie de personal pentru a-şi desfăşura activitatea în bune condiţii. În acest sens, ar trebui angajate peste 100 de persoane. Dacă până de acum, Instituţia Prefectului era cea care cerea deblocarea posturilor pentru primării, odată cu modificarea legislaţiei autorităţile locale trebuie să parcurgă mai multe etape până să ajungă la minister cu solicitările. „Am trimis adrese la toate primăriile din judeţ prin care am înştiinţat autorităţile locale de faptul că s-a modificat procedura de deblocare a posturilor. Ca o noutate, autoritatea locală este cea care întocmeşte documentaţia pentru deblocarea posturilor, trebuind ca înainte de a ajunge la minister cu solicitările să obţină aviz favorabil din partea Direcţiei de Finanţe. Dacă până de curând se putea angaja o persoană la şapte posturi rămase libere, acum la o pensionare se poate debloca un post. În momentul de faţă, nu cred că există vreo autoritate locală care să nu aibă nevoie de personal pe anumite segmente”, a declarat Claudiu Teodorescu, prefectul judeţului Gorj.

Lipsa fondului de salarii le taie elanul primarilor

Deşi legislaţia s-a modificat, lucrurile nu sunt deloc uşoare pentru primari. Majoritatea edililor locali se plânge de faptul că Direcţia de Finanţe le taie elanul când vine vorba de angajări. În condiţiile în care rectificarea bugetară întârzie să apară, primarii nu pot face dovada că au un fond de salarii care să le permită noi angajări. „S-a schimbat legislaţia, dar acum ne izbim de faptul că nu avem fond de salarii. Ca atare, nu putem obţine avizul de la Finanţe. Noi, suntem într-o situaţie mai deosebită întrucât nu putem face angajări pentru centrul de informare turistică. Tot ceea ce am reuşit să facem a fost să ne prelungim termenul dat de Sapard până la sfârşitul anului. În ultima instanţă vom încerca să calificăm persoane dintre angajaţii noştri pentru a nu da înapoi banii europeni”, a declarat Elena Mosor, primăriţa de la Alimpeşti.

Nici Primăria Bălăneşti nu are fond de salarii pentru a-şi putea permite să facă angajări. „Ne-a venit o adresă de la Prefectură prin care ni se comunică faptul că putem cere deblocarea posturilor, avem nevoie de personal, însă în momentul de faţă nu avem plafon pentru salarii”, a precizat Ovidiu Pungan, primarul de la Bălăneşti.

La rândul său, primarul de la Stăneşti speră să poată face angajări anul viitor. „Avem nevoie de un tractorist, dar nu vom putea cere deblocarea acestui post pentru că nu avem plafon de salarii. Sperăm ca măcar în bugetul de anul viitor să prindem acest post”, a declarat Vasile Pârvulescu, primarul de la Stăneşti. 

Au făcut rectificări pentru angajări

O parte dintre primăriile care funcţionează în sistem de avarie au reuşit cu greu să facă rectificări pentru a putea demonstra la Finanţe că au plafon de salarii. „Am cerut deblocarea a două posturi de poliţişti locali, însă am fost respinşi de cei de la Finanţe pentru că nu am avut plafon de salarii. Am reuşit cu greu să facem o rectificare bugetară şi să aprobăm un plafon de salarii. Am trimis din nou documentaţia la Finanţe, iar acum aşteptăm avizul. În prima adresă mai cerusem şi două posturi de muncitori, dar neavând plafon de salarii am renunţat la această solicitare. Am reuşit să înfiinţăm o societate pe lângă primărie pentru a putea rezolva problema cu angajarea muncitorilor”, a declarat Ion Băluţă, primarul de la Logreşti.

După mai bine de doi ani de aşteptare, Primăria Ciuperceni a reuşit să obţină deblocarea postului de cadastrist. „De aproximativ doi ani am solicitat la Prefectură să ni se deblocheze un post de cadastrist. Acum am reuşit noi să facem acest lucru. Am primit adresa de la Finanţe şi am reuşit să primim aviz favorabil de la ANFP. În această perioadă pregătim documentaţia pentru scoaterea postului la concurs”, a declarat Dumitru Tăloi, primarul comunei Ciuperceni.

Vizualizări: 142

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: