Prepară acasă icre din fasole albă

Reţeta de icre din fasole este plină de fibre bune pentru sănătate. Fasolea este bogată în potasiu şi acid folic şi este considerată un aliment medicament, de aceea trebuie folosită în bucătărie în cât mai multe feluri. Fasolea conține cea mai mare cantitate de fibre dintre toate legumele, iar o cană de fasole albă poate să ofere peste 50% din cantitatea zilnică recomandată de fibre.

Fasolea protejează organismul de infecţii, purifică sângele, îmbunătăţeste metabolismul, previne apariţia pietrelor la rinichi şi ficat. Fibrele din fasole ajută la sănătatea tractului digestiv, ajută la îmbunătățirea nivelului colesterolului și la reducerea riscurilor de boli cardiace. Fasolea contribuie și la menținerea cantității de zahăr sau glucoză, prevenind astfel diabetul.

Reţeta de icre din fasole este una care vă va diversifica gama de preparate pe care le realizaţi pe bază de fasole şi este binevenită pentru cei care iubesc icrele, chiar dacă de această dată nu e vorba de cele obţinute de la peşte.

Ingrediente:  250 g fasole albă, 1 ceapă mică, tăiată mărunt, 1 linguriță suc de lămâie sau oțet, 2-3 linguri ulei, sare, după gust

Mod de preparare:

Cu o seară înainte de preparare, se pune fasolea la înmuiat în apă rece. Această acţiune face boabele mai moi în interior, inclusiv coaja sau pielița. În ziua următoare, se aruncă apa în care a stat, se clătesc bine boabele și se pun la fiert. De obicei, pentru fiecare 100 g de fasole boabe este nevoie de 350 ml apă. Apa se schimbă de trei ori din momentul în care a dat un clocot. Se lasă apoi la fiert pentru aproximativ o oră, în funcție de fasole. Se scurge și se mixează/pasează fasolea, iar apa în care a fiert nu se aruncă toată. Fasolea fiartă se mixează cu puțină apă în care a fiert, apoi se adaugă treptat uleiul, cum procedaţi la maioneză.

După ce fasolea a devenit cremoasă și pufoasă, se adaugă ceapa tocată mărunt și sucul de lămâie/oțetul. Se mixează și se potrivește gustul de sare. Icrele de fasole merg extraordinar de bine întinse pe o felie proaspătă de pâine cu maia, alături de o salată verde.

Vizualizări: 1,750

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Bucătărie:

Citește și: