Primăria pierde bani europeni dacă nu face angajări

Primăria Alimpeşti se află la un pas de a intra în colaps financiar din cauză că Guvernul întârzie deblocarea posturilor. Autorităţile locale au termen ca până pe data de 22 ianuarie să angajeze 3 persoane, în caz contrar vor trebui să plătească Uniunii Europene peste 4 miliarde de lei vechi plus penalităţi, asta după ce s-a amenajat un Centru de informare turistică din fonduri europene. Situaţia Primăriei de la Alimpeşti nu este unică la nivelul judeţului.

Primăria Alimpeşti face apeluri disperate la Instituţia Prefectului în vederea obţinerii de la Guvern deblocarea urgentă a trei posturi. Până pe data de 22 ianuarie trebuie să fie încadraţi doi ghizi turistici şi un agent de pază la Centru de informare turistică amenajat din fonduri europene prin Programul FEADR, Măsura 313.

Cele trei locuri de muncă reprezintă unul dintre obiective proiectului, iar neîndeplinirea lui obligă autorităţile locale să restituie avansul acordat de APDRP cu penalităţile aferente. „Primăria Alimpeşti se află într-o situaţie foarte delicată pentru că posturile sunt prevăzute în cadrul proiectului şi asta ar duce la neîndeplinirea obiectivelor. Facem tot ce ne stă în putinţă pentru a se debloca cele trei posturi. Am făcut solicitare scrisă la ANFP şi la MAI în vederea rezolvării acestei probleme. În anul 2012 am deblocat aproximativ 50 de posturi la primăriile din judeţ, însă Primăria Alimpeşti nu a fost pe listă”, a declarat Sorin Arjoca, subprefectul judeţului Gorj.

La rândul său, Elena Mosor spune că dacă nu vor fi deblocate urgent posturile, Primăria Alimpeşti va intra în faliment. „Fără cele trei posturi încadrate nu putem depune ultima cerere de plată care are ca termen limită data de 22 ianuarie 2013. Ca atare, vom fi obligaţi să restituim avansul acordat de APDRP cu penalităţile de rigoare din bugetul local ceea ce ne-ar aduce în faza de faliment. Uniunea Europeană ne obligă să restituim aproximativ 4 miliarde de lei vechi plus penalităţile aferente. Acestea sunt condiţiile impuse prin contractul de finanţare”, a declarat Elena Mosor, primăriţa comunei Alimpeşti.

Posturile, solicitate încă din luna octombrie

Primăria comunei Alimpeşti a solicitat Guvernului, prin intermediul Instituţiei Prefectului, deblocarea celor trei posturi încă de la sfârşitul lunii octombrie 2012. „Am solicitat deblocarea celor trei posturi încă din data de 22 octombrie 2012. La vremea respectivă am solicitat pentru Centru de informare doar un post de ghid turistic şi un post de îngrijitor, dar şi un post de consilier al primarului. Având în vedere faptul că ni se impune încadrarea a două persoane cu calificare în domeniul turismului, toate cele trei persoane vor fi încadrate la Centru de informare turistică”, a declarat Elena Mosor.

Investiţia realizată la Alimpeşti cu fonduri europene se ridică la aproximativ 200 de mii de euro. „La Alimpeşti a fost finalizat singurul Centru de informare turistică din zona montană şi îl ţinem închis din cauză că legislaţia nu ne permite să facem angajări. Uniunea Europeană nu ştie de acest lucru, pentru ei contează să-ţi atingi  obiectivele din proiect. Valoarea investiţiei era de aproximativ 200 de mii de euro, însă în urma licitaţiei s-a cheltuit circa 70% din sumă”, a menţionat primăriţa comunei Alimpeşti.

SIMILAR

Problema cu care se confruntă Primăria Alimpeşti nu este unică la nivelul judeţului. „Primăria Târgu Jiu se află în aceeaşi situaţie cu Primăria Alimpeşti. Tot cu fonduri europene municipalitatea a amenajat Centrul „Magnolia”, un centru pentru bătrâni. Primăria Târgu Jiu a solicitat deblocarea a 9 posturi, însă până în momentul de faţă acestea nu au fost obţinute”, a declarat subprefectul Sorin Arjoca.

Vizualizări: 147

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: