Profesorii cred că eşecul bacului nu are legătură cu dificultatea subiectelor

Subiectele de la examenul de bacalaureat ar fi putut fi rezolvate de orice elev care ar fi acordat atenţie studiului. Profesorii de limba română şi matematică din judeţ, materii la care s-au înregistrat cei mai mulţi picaţi, susţin că eşecul acestui examen nu trebuie pus pe seama subiectelor grele, în condiţiile în care gradul de dificultate a acestora a fost ca şi în anii anteriori, când s-a atins o promovabilitate de peste 90%, nu de 35%, cât s-a înregistrat în acest an.

Chiar dacă cele mai mici note au fost acordate la matematică, profesorii din domeniu susţin că nu subiectele au fost de vină, ci gradul de pregătire al elevilor. „Din punctul meu de vedere nu au fost cu nimic mai grele decât cele din anii precedenţi. Nu poate fi vorba despre eşecul bacalaureatului din cauza unor subiecte grele. Elevii ar fi trebuit să le rezolve, mai ales că variante asemănătoare se găsesc şi pe Internet. Trebuie să pună mâna pe carte. Elevii nu au fost serioşi”, susţine Petre Ciungu, profesor de matematică la Colegiul Comercial „Virgil Madgearu” din Târgu Jiu. Subiectele din acest an au fost asemănătoare cu cele de anul trecut, aşa că orice elev ar fi putut obţine o notă rezonabilă la proba de matematică. „Subiectele pentru o notă rezonabilă nu au avut un grad mare de dificultate. Pentru o notă mare se dedicau elevilor buni şi cu un potenţial mare de lucru. Problema este că elevii nu au mai acordat o atenţie mare studiului. Subiectele au respectat programa şcolară şi au fost formulate în mod gradat, de la simplu la mai greu. Au fost asemănătoare cei din anii precedenţi”, consideră Valeriu Drulă, profesor

Elevii de la profilul real, dezavantajaţi la limba română

O problemă apare la limba şi literatura română, unde se acordă aceleaşi subiecte pentru toţi elevii, chiar dacă unii au prevăzute în programa şcolară ore mai puţine, iar alţii mai multe ore pentru aceeaşi materie. „Dacă se ia în calcul numărul de ore alocat fiecărui profil în parte, începând cu clasa a XI-a, lucrurile se schimbă. Astfel, la limba şi literatura română, la profil filologie, numărul de ore este constant din clasa a IX-a până în clasa a XII-a. Între timp la profilul Industrial, Bio-Chimie şi Mate-Info numărul de ore scade. Aşadar, aceeaşi programă pentru un număr diferenţiat de ore de la un profil la celălalt”, explică Elena Roată, profesor de limba română la Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu.

Cât despre gradul de dificultate al subiectelor la limba română, profesorii spun că anumite puncte din textul la prima vedere ar fi putut fi rezolvate şi de un copil din clasa a VIII-a. „Dacă luăm în discuţie formulările, nu e loc de ambiguitate. Aceşti copii ştiau formulările, care sunt foarte sensibil egale cu cele de anul trecut. Le-au stat la dispoziţie ghidurile şi site-urile cu variante de subiecte. În ceea ce priveşte textul la prima vedere, şi un elev de clasa a VIII-a este capabil să rezolve până la un punct cerinţele”, mai precizează Elena Roată.

Orice speculaţie referitoare la subiectivismul evaluării nu este permisă

Elena Roată

Vizualizări: 108

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: