Şefii învăţământului gorjean aspiră la gradaţie de merit

Începe bătălia pentru gradaţiile de merit ale cadrelor didactice din învăţământ! Printre cei care aspiră la gradaţie de merit se regăsesc şefii învăţământului din Gorj, Ion Işfan şi Marius Badea.

Atât inspectorul general al ISJ Gorj, Ion Işfan, cât şi adjunctul său, Marius Badea, vor depune dosarele pentru gradaţii de merit. „Îmi voi depune dosarul pentru că îmi expiră cel vechi. De 8 ani beneficiez, înainte se acorda pe 4 ani. Este dreptul meu şi nu numai eu voi depune dosarul, ci şi domnul Badea. Nu m-am hotărât încă pentru ce categorie voi depune dosarul pentru obţinerea gradaţiei de merit. Sunt şi profesor titular la Roşia Jiu, unitate pe care am condus-o timp de 10 ani”, a declarat Ion Işfan, inspector general ISJ Gorj.

Dosarele se pot depune de pe 15 martie

Dosarele pot fi depuse în perioada 15 martie - 11 aprilie. După această dată, dosarele vor fi analizate de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean  (ISJ) Gorj şi cei ai Consiliului Consultativ. Dosarele vor fi verificate şi de reprezentanţii sindicatelor din învăţământ, care vor putea modifica punctajele împreună cu inspectorul de specialitate. Liderii de sindicat din învăţământ sunt de părere că sute de profesori, inspectori şi directori vor depune dosarele pentru gradaţii de merit anul acesta. „Suntem la etapa de stabilire a fişelor pe categorii cu membrii comisiei paritare. Nu ştim cu exactitate câte dosare vor fi depuse, procentul de acordare este dat prin lege. Estimăm că anul acesta se vor acorda în jur de 250 de gradaţii şi că vor fi circa 750-800 de dosare. Sigur vor fi nemulţumiri, contestaţii, de obicei sunt suspiciuni, oameni care cred că nu li s-au acordat toate punctajele”, a declarat Vasile Mija, prim-vicepreşedinte al Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământ filiala Gorj.

Lista cu punctajele fiecărui candidat va fi afişată în perioada 8-11 mai la avizierul ISJ Gorj. Abia sfârşitul lunii mai tabelul cu personalul didactic de predare şi de conducere nominalizat va fi înaintat Ministerului Educaţiei.

CRITERII

Gradaţiile de merit se acordă pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2013 şi reprezintă 25% din salariu. Se ia în calcul activitatea pe ultimii 4 ani, iar criteriile de departajare sunt:  activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă în pondere de 80%, performanţe deosebite în inovarea didactică sau managerială, pondere 10%, participarea la proiecte, 5% şi creşterea prestigiului unităţii de învăţământ, 5%.

Vizualizări: 141

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: