Serviciul Judeţean de Ambulanţă, înglodat în datorii

Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SAJ) Gorj înregistrează datorii de aproximativ 2 miliarde către diferiţi furnizori. Aceştia au înţeles situaţia unităţii spitaliceşti şi au acceptat să o mai păsuiască chiar dacă unele facturi au deja termenele scadente depăşite. Fără să fie vreo surpriză, reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj susţin că problema banilor de la Salvare va fi rezolvat curând. Pentru a încheia cu bine, din punct de vedere financiar acest an, Serviciul Judeţean de Ambulanţă Gorj are nevoie de 16 miliarde de lei vechi.

Cele mai mari datorii sunt către firma care distribuie a tipizatelor medicale şi la service-urile care se ocupă cu reparaţia şi revizia ambulanţelor.  Plăţi restante se înregistrează şi către societatea de pază şi la cei care se ocupă de sistemul informatic de la ambulanţă însă prioritare sunt facturile la combustibil.

„La acest moment avem datorii de 2 miliarde ce constă în facturi de carburanţi, cu facturi încă în termen, revizii la ambulanţele în garanţie, prestaţii mărunte la calculatoare, la pază, la asigurarea controlului periodic şi la tipizatele medicale care în ultimul timp sunt destul de multe, folosim foarte multe tipizate şi autocopiante şi nu mai au preţurile mici de altă dată, sunt destul de scumpe”, a precizat Elena Băiatu, director economic la SAJ.

Demersuri la Minister

Elena Băiatu, directorul economic al Serviciului Judeţean de Ambulanţă susţine că în ultima perioadă au scăzut şi încasările de la Spitalul Judeţean de Urgenţă. Deşi există un contract cu această unitate spitalicească, conducerea a achiziţionat o maşină care să transporte bolnavii de la un spital la altul, ambulanţa fiind solicitată numai pentru cazurile grave. Nici cei care au nevoie de dializă nu mai sunt duşi cu salvarea. „ În acest an majoritatea cheltuielilor sunt suportate de CJAS, pentru că Spitalul Judeţean şi-a cumpărat o maşină şi controalele le face cu acea maşină. Noi avem un contract cu spitalul dar pentru controalele care necesită targă şi aparatură medicală, mai facem controale dar nu ca în trecut, iar dializa din luna mai a fost preluată de o firmă din Târgu-Mureş, iar noi îi transportăm doar pe cei care au nevoie de targă şi nu pot fi duşi cu mijloace de transport condiţionale”, a spus aceasta.

Reprezentaţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate susţin că problemele financiare de la ambulanţă se vor rezolva în scurt timp pentru că s-au făcut demersuri la Ministerul Sănătăţii. „ Pentru Serviciul Judeţean de Ambulanţă până la sfârşitul anului probabil salariile se vor achita din fondurile actuale, dar trebuie asigurate şi cheltuielile cu combustibilul şi utilităţile ambulanţei. Este un serviciu foarte important şi trebuie să se găsească o soluţie pentru că nu se poate trage ambulanţa pe dreapta”, a declarat Daniel Bondoc, preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj.

Vizualizări: 96

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: