Spitale din Gorj, în topul rușinii

Spitalul Județean de Urgență din Craiova, Spitalul Județean Târgu Jiu și Spitalul Floreasca din București ocupă primele trei locuri într-un „top al rușinii” realizat de Observatorul Român de Sănătate. Sunt spitalele românești pentru care gradul de satisfacție al pacienților nu contează, asta pentru că sub 0,1% dintre pacienții lor au completat la externare chestionare de feedback.

„Gradul de mulțumire a pacienților este în jur de 70% la ora actuală. Aceste chestionare sunt centralizate în fiecare lună de serviciul de statistică și aduse la cunoștința conducerii. Teoretic, fiecare pacient ar trebui să primească un chestionar”, spunea, la începutul anului, Dumitru Vienescu, managerul interimar al spitalului din Târgu Jiu.

În top 10 al „rușinii” mai figurează și Spitalul Orășenesc Târgu Cărbunești. „Satisfacția pacienților reprezintă unul dintre indicatorii în funcție de care poate fi apreciată performanța unui spital. Începând cu anul 2016, în România colectarea informațiilor legate de satisfacția pacienților se face electronic, dar numărul de chestionare completate de pacienți depinde în mare măsură de transparența spitalului respectiv. Din păcate, deși respectarea acestei transparențe este obligatorie prin lege, în majoritatea cazurilor acest lucru nu se întâmplă”, spun reprezentanții Observatorului Român de Sănătate, ONG-ul care își propune să contribuie la îmbunătățirea sistemului de sănătate din România prin desfăşurarea de studii de cercetare privind performanța politicilor si a serviciilor de sănătate.

Spitalele cu cea mai mare transparență, respectiv cu cei mai mulți pacienți care au completat chestionare de feedback după externare, sunt Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș din București, Spitalul Clinic Municipal din Cluj Napoca și Spitalul de Ortopedie și Traumatologie din Azuga.

Galerie foto


Vizualizări: 3,056

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: