Trei bănci din Târgu Jiu, obligate să restituie clienţilor mii de euro

Trei bănci din Târgu Jiu au fost obligate să-şi despăgubească clienţii în urma unor hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile obţinute de către Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj. Astfel, unul din gorjeni a primit 12.000 de euro din cauză că angajaţii băncii nu i-au închis un cont achitat prin refinanţare. Pe lângă banii pe care îi au de plătit clienţilor, băncile mai trebuie să plătească şi amenzi de mii de lei.

Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Gorj a obţinut primele hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile prin care s-a dat câştig de cauză persoanelor nemulţumite de serviciile prestate de bănci. Este vorba despre trei sentinţe prin care unităţile bancare trebuie să-i despăgubească pe clienţi şi să plătească amenzi usturătoare din cauza practicile incorecte.

Cea mai mare sumă de bani, de circa 12.000 de euro, a fost restituită de către o bancă din Târgu Jiu unui client căruia nu i s-a operat refinanţarea. “Consumatorul a depus banii în cont, însă angajaţii băncii nu au operat refinanţarea. Lunar unitatea retrăgea ratele din contul respectiv. În momentul în care banii s-au epuizat au început să apară penalităţi şi rate restante. Banca respectivă a trebuit să-i returneze clientului suma de 12.000 de euro şi să plătească o amendă de 10.000 lei”, a declarat Mihaela Răducan, inspector şef al OJPC Gorj.

În al doilea caz este vorba despre un contract de credit în care dobânda variabilă a crescut constant deşi indicele de referinţă a fost în scădere. “Consumatorul nu a fost notificat, iar banca a considerat o confirmare tacită. Unitatea a fost sancţionată cu o amendă de 5.000 lei, urmând să-i restituie clientului sumele încasate ilegal”, a precizat Mihaela Răducan.

Comision pentru ratele plătite de fiu

Câştig de cauză a avut şi un gorjean care a reclamat faptul că la achitarea ratelor de către altă persoană decât titularul i se oprea un comision nestipulat în contract. “Este vorba despre o persoană în vârstă căreia ratele îi erau achitate de către fiul său. În momentul în care acesta a verificat chitanţele a observat că se încasa un comision pentru fiecare rată ce nu era plătită de titular. Consumatorul nu a solicitat returnarea banilor, însă comisionul nu va mai putea fi perceput în continuare, iar banca respectivă a fost sancţionată cu o amendă de 5.000 lei”, a declarat inspectorul şef al OJPC Gorj.

În prezent, alte zeci de procese cu băncile se află pe rol, numai în anul 2010 înregistrându-se la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor peste 150 de reclamaţii pe servicii bancare.

Vizualizări: 110

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: