Trenul electric, plin cu saci de nisip. Vezi de ce!

Hyperion, trenul electric ce va circula pe ruta Motru-Strehaia-Craiova, dispune de o încărcătură grea, la propriu. Spunem asta pentru că în interiorul acestuia au fost depozitaţi aproape 600 de saci de nisip. În locurile amenajate călătorilor, au fost aşezaţi aceşti saci pentru a efectua testul de frână ca şi cum trenul ar funcţiona la o capacitate maximă de ocupare a scaunelor. Trenul va pleca cu această încărcătura la centrul de testări feroviare din Făurei, pentru ultimul test.

Câte doi saci, fiecare a câte 50 kg, au fost puşi pe fiecare dintre cele 180 de locuri pe scaune, şi alţi 200 pe culoarele trenului. S-au efectuat deja teste pe ruta Craiova-Filiaşi-Strehaia cu această încărcătură urmând ca în următoarea perioadă să fie făcut şi ultimul test de viteză care se face într-un centru de testări feroviare. Până la Făurei, trenul se va deplasa cu această încărcătură. „Este încărcat cu saci pentru că trebuie să meargă la Făurei, este programat la „inel”, unde se face ultima probă, de frână, ca şi cum ar avea aceeaşi greutate ca atunci când este la încărcare maximă. Acolo merge trenul cu 140-160-174 km/h încărcat cu aceşti saci ca să vadă care este drumul de frânare. Adică dacă pune frână la 174 km/h trebuie să frâneze în 500 de metri. Pe ruta Craiova-Filiaşi-Strehaia testul s-a făcut la 120 km/h şi trebuia să frâneze în 400 de metri. A frânat în 300 de metri”, a declarat Ionel Ghiţă, preşedintele Softronic.

Reprogramat la ultimul test 

Deşi societatea care deţine acest prototip de tren electric spera să-l pună în mişcare cât mai repede, situaţia a fost de aşa natură încât ultimul test a fost reprogramat de două ori. O dată pentru că specialiştii care fac aceste verificări au fost ocupaţi cu testele la metroul din Bucureşti, iar acum pentru că acel inel de la Făurei nu este pregătit. Testul era programat pentru săptămâna viitoare însă a fost reprogramat cu începere din 24 martie. După realizarea acestui ultim test, care se va realiza timp de o săptămână, se aşteaptă organizarea şedinţei de omologare de către Autoritatea Feroviară Română (AFER). După obţinerea omologării, trenul electric va putea fi pus în funcţiune pe ruta Motru-Strehaia-Craiova iar în zilele de luni şi vineri va funcţiona inclusiv pe ruta Motru-Strehaia-Craiova-Bucureşti.

Astfel stând lucrurile, punerea în funcţiune a trenului până la sfârşitul acestei luni este puţin probabilă.

Vizualizări: 90

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: