UCB doreşte un grad ridicat de încredere

Universitatea ”Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu va depune un raport la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) pentru a deveni o instituție cu un grad ridicat de încredere. Universitatea târgujiană nu mai deține acest grad din anul 2009, când, în urma evaluărilor realizate de specialiștii ARACIS, a primit gradul ”Încredere”.

Reprezentanții instituției de învățământ superior din Târgu Jiu vor să schimbe calificativul ”Încredere”, acordat în anul 2009 universității de comisia ARACIS. În acest sens, Senatul UCB a aprobat constituirea unui grup de lucru, ce va participa la întocmirea ”Raportului de autoevaluare în vederea schimbări calificativului instituțional, acordat de ARACIS”. Din comisie vor face parte profesorii universitari Liviu Cârțână, Cristinel Racoceanu, Cornelia Tomescu, Marian Durbăcea, lectorul universitar Cecilia Răbonțu, inginerul Gheorghe Drăguț și economistul Ion Bâzoc. Interesant este că și în luna decembrie a anului <-xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />2010 a fost realizată o astfel de comisie, formată din Mihai Cruceru, Liviu Neamţu, Gheorghe Gămăneci, Liviu Cârţână, Luminiţa Popescu, Sorinel Ghimişi, Cecilia Răbonţu, despre al cărei raport nu s-a mai auzit însă nimic. ”Se analizează situația din ultimii trei ani. În anul 2009 universitatea a obținut gradul ”Încredere”, iar acum se lucrează la acest raport pentru obținerea calificativului ”grad de încredere ridicat”. Se va lucra la raport timp de șase luni. Se va face o analiză la nivelul tuturor componentelor universității”, spune Mirabela Tufan, purtătorul de cuvânt al UCB.

Măsuri

În urma acordării calificativului ”Încredere”, UCB a formulat o contestație către ARACIS, care însă nu a îmbunătățit situația. Mai mult decât atât, reprezentanții Agenției au transmis universități o serie de măsuri, care ar duce la schimbarea gradului instituțional. Printre necesități se număra dezvoltarea bazei materiale pentru activitatea didactică prin investiții noi și prin reabilitarea spațiilor vechi, dezvoltarea interesului pentru atragerea de cadre didactice noi, selectarea și menținerea programelor de studiu de interes pentru studenți, cât și dimensionarea corectă a programelor de studii pe baza cerințelor și capacităților de absorbție ale pieței forței de muncă, printr-o permanentă analiză a integrării absolvenților.

Vizualizări: 134

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: