UM Sadu va avea un nou director la sfârşitul verii

Uzina Mecanică Sadu va avea un nou director începând cu luna septembrie, când va expira perioada de 6 luni pentru care Gheorghe Stoica a fost detaşat la Gorj. Stoica spune că se va întoarce la postul său de la Romarm pentru a fi aproape de casă. Deşi a condus instituţia doar câteva luni acesta a reuşit să încheie contracte de peste 9 milioane de dolari. Ba mai mult, a început un proces de reorganizare a instituţiei trimiţând în producţie o parte din personalul TESA.

Rep.: Domnul prefect spunea că v-a cerut un plan de afaceri pentru Uzina Mecanică Sadu, dar pe care dumneavoastră nu l-aţi prezentat. Aşa este?

Ghe. Stoica: Nu-mi amintesc să-mi fi cerut cineva un plan de afaceri. Dacă mi se cerea cu mare plăcere îl ofeream. Când am venit la UM Sadu contractele erau zero, acum avem contracte de 9.200.000 de dolari pentru piaţa externă, aproximativ 80% fiind pentru Guvernul American şi muniţie pentru piaţa civilă din America. De asemenea, mai avem semnate ceva contracte şi pentru piaţa internă, unde sunt deja negociate circa două milioane de dolari. Am semnat contracte la sfârşitul lunii martie, până am primit finanţarea şi până au început să lucreze a mai durat ceva timp. Am conservat oamenii cam 6 luni, dar n-am avut ce face, asta a fost situaţia. 

Rep.: La ora actuală cum staţi cu datoriile?

Ghe. S.: Am plătit toate restanţele la utilităţi, aproximativ 160.000 de lei la curent şi gaze, precum şi prima tranşă din taxa pe stâlp. Referitor la salarii, săptămâna viitoare le vom plăti oamenilor banii pentru luna trecută întrucât marţi avem nişte livrări de făcut şi vom încasa contravaloarea mărfii. Pentru bonurile de masă de luna trecută am vorbit cu colegii mei de la Romarm pentru a rezolva această problemă tot săptămâna viitoare.

Rep.: Conducerea Uzinei Mecanice Sadu s-a schimbat de foarte multe ori în ultima perioadă. Credeţi că asta a reprezentat una din cauzele care au creat situaţia proastă a fabricii?

Ghe. S.: Cu siguranţă. În ultimii doi ani la UM Sadu au fost cinci directori şi asta nu e în regulă. Ar trebui ca un director să preia instituţia pentru minim patru ani. În ceea ce mă priveşte, mandatul va expira în luna septembrie, iar conducerea instituţiei va fi preluată de către altcineva.

Rep.: Să înţelegem că veţi întoarce la Bucureşti, la funcţia de director tehnic Romarm?

Ghe. S.: În mod normal, mă voi întoarce acasă. Cât de mult mi-ar plăcea Gorjul, tot acasă este mai bine. Am în vedere câteva persoane care mi-ar putea lua locul la conducerea UM Sadu, dar când vom avea o candidatură agreată inclusiv de către domnul ministru o vom face publică. Pot să vă spun că lumea este foarte reticentă în a accepta o anumită funcţie de conducere pentru că UM Sadu este o uzină grea, cu probleme.

Rep.: Autorităţile judeţului sugerează că situaţia de la UM Sadu s-ar îmbunătăţi dacă nu ar fi atât personal TESA. Ce părere aveţi?  

Ghe.S.: Structura personalului de la UM Sadu este una clasică, iar la o analiză atentă se poate observa că sunt oameni în plus la TESA. Aproximativ 65% dintre angajaţi sunt direct productivi, mai sunt şi oameni la pază, iar personalul TESA este undeva în jur de 200 de oameni. Pot să vă spun că deja am început acest proces de reorganizare, am început să trimitem în laboratoare şi în secţii oameni din birouri. În ultima lună, a trimis în producţie trei dintre angajaţii TESA, bineînţeles cu acordul lor. Am observat că se descurcă foarte bine pentru că acolo au lucrat o viaţă, apoi au terminat nu ştiu ce şcoli şi au ocupat nişte locuri mai călduţe.

Vizualizări: 134

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: