Vânzarea de maşini a scăzut în Gorj cu 25%

Luna ianuarie a fost cea mai proastă din istorie din punct de vedere al înmatriculărilor de maşini în judeţul Gorj. Afirmaţia îi aparţine lui Nicolae Dinoiu, şeful de la Evidenţa şi Înmatricularea Vehiculelor, care regretă vremurile când era înghesuială la ghişee. Şi totuşi, vremurile bune s-ar putea să revină, după ce guvernul a anunţat că va reduce taxa de poluare auto.

Numărul maşinilor înmatriculate în judeţul nostru a scăzut foarte mult. Criza economică şi taxa de poluare i-au făcut pe gorjeni să nu mai dea banii pe maşini. Potrivit şefului de la Evidenţa şi Înmatricularea Vehiculelor, Nicolae Dinoiu, numărul maşinilor înmatriculate în judeţul Gorj a scăzut cu peste 25 de procente comparativ cu anul 2008. Aceasta a spus că cei mai mulţi dintre gorjeni au depus cereri pentru autorizarea provizorie.  

Angajaţii de la Înmatriculări regretă perioada când aveau foarte mult de lucru. Dacă anul trecut pe vremea asta se făceau cozi la înmatricularea maşinilor, acum îi poţi număra pe cei care aşteaptă să-şi înmatriculeze maşina. Această scădere simţitoare este rezultat al vânzărilor slabe din domeniul auto.

Adevărata problemă este la capitolul înmatriculări maşini second hand. Dinoiu a spus că la această categorie de maşini, taxa de poluare a făcut ravagii, existând o scădere de până la 80 de procente. Conform reprezentanţilor Biroului de Înmatriculări şi Permise, luna ianuarie a fost cea mai proastă din istorie privind autovehiculele înmatriculate. La maşinile noi, scăderea este de doar 5-10% şi asta deoarece dealerii auto le oferă multe facilităţi. Dinoiu a spus căau crescut foarte mult cererile pentru autorizarea provizorie, pentru 90 de zile după care este obligatoriu să-ţi înmatriculezi maşina. Faţă de anul trecut numărul de autorizaţii provizorii s-a triplat.

Taxa de poluare auto va fi redusă

Taxa de poluare auto va fi redusă la un nivel inferior celui actual, care este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din luna iulie 2008, existând posibilitatea ca statul să restituie diferenţa de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplată, iar ulterior, până în vară, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituită o taxă anuală pentru toţi poluatorii, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

Noile valori ale taxei de poluare auto, care urmează să fie aplicată până în vară, vor fi efectuate de Guvern prin ordonanţă de urgenţă, în următoarea şedinţă a Executivului. "Taxa va folosi aceleaşi principii, dar coeficienţii nu vor mai fi la fel de mari. Asta pe termen scurt, pentru că am spus că vom introduce în Parlament un proiect de lege care să reprezinte o taxă anuală pentru toţi pluatorii. Până atunci, se va aplica noua taxă. Este vorba de grame de dioxid de carbon şi de capacitatea motorului, acelea vor fi cele două elemente care se vor lua în calculul noii taxe. Acum în prima fază, eliminăm triplarea taxei auto ", a spus Nemirschi.

Modelele Euro 4 vor fi în continuare scutite de taxă

Proprietarii de modele care au motoare Euro 4 vor fi în continuare scutite de taxă. Ministrul a arătat totodată că proprietarii de vehicule care nu au încheiat procedurile de înmatriculare până la 15 decembrie 2008, dată începând de la care taxa de poluare auto a fost plătită la o valoare triplată, vor beneficia de o "păsuire". "Este vorba de cei care au avut maşinile în ţară până pe 15 decembrie, dar din motive tehnice nu au mai fost primiţi la Registrul Auto Român sau la administraţiile financiare", a spus Nemirschi.

Noua formulă a taxei auto va fi stabilită în consultare cu Comisia Europeană. Comisia Europeană a informat recent Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată, încalcă legislaţia comunitară. Executivul a decis, în luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi noxe, aceasta înlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată atunci în vigoare.

Pe baza acestei grile, taxa a crescut în cazul maşinilor noi vândute în România, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. După modificarea taxei auto, vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de autoturisme second-hand de import să crească.

Pe fondul creşterii numărului de maşini second importate, Guvernul a decis, în luna decembrie, prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană. Simultan, taxa auto pentru achiziţia vehiculelor second-hand a fost triplată comparativ cu valorile din luna iulie.

Vizualizări: 74

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: