Ziua de 28 Decembrie în istorie
În 1065 în Anglia este inaugurata catedrala Westminster Abbey.
În 1805 s-a născut Eftimie Murgu, filolog, filosof, lingvist, fruntaş al Revoluţiei de la 1848 din Ţara Românească.
În 1872 a intrat în exploatare la Bucureşti, prima linie de tramvai cu cai pe traseul Calea Tîrgoviştei, Podul Mogoşoaiei, Teatrul Naţional, străzile Biserica Enei, Colţei, Academiei, Piaţa Sfîntul Gheorghe, Moşi.
Tramvaiul din București
În Bucureştii începutului de secol XIX, doar boierii aveau acces la trăsuri, deşi exista birja sau trăsura de piaţă, cu rol de taxi. Până în 1823, burghezii şi oamenii de rând nu aveau dreptul să deţină un astfel de mijloc de deplasare.
Începuturile transportului public în Bucureşti datează din 1871. Atunci, belgianul Slade Mernee aduce în Capitală tramvaiul cu cai, care merge pe "drumul de fier", pe prima linie care pleca din Piaţa Sfântul Gheorghe - atunci Podul Târgului din Afară - până pe Calea Griviţei, în acea perioadă Podul Târgoviştei.
Tramvaiele atunci aveau maxim „doi cai putere”, cai care munceau ore bune în fiecare zi şi care erau bine îngrijiţi şi hrăniţi. În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ 10 persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.
Dar primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României, a ieşit pe traseu la 8 iulie 1869, în Timişoara. A fost al treilea după New York in 1825 şi Paris in 1854.
Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor.
În 1893, la trei ani după inaugurarea liniei de tramvai electric în Budapesta, tramvaiul electric ajunge si in Romania. În timpul comuniştilor liniile de tramvai bucureştene au fost dezvoltate în noile cartiere, în paralel cu distrugerea unora tradiţionale.
Vizualizări: 711
Distribuie Trimite pe WhatsApp