Administratorii asociaţilor de locatari ignoră legea

Mai mult de jumătate din administratorii asociaţilor de locatari din Târgu Jiu nu au o astfel de calificare deşi, unii din ei administrează chiar şi mai mult de două asociaţii. Chiar dacă legea 230 din 2007 îi obligă pe aceştia să urmeze un curs de calificare în acest sens, la Târgu Jiu mai mult de jumătate din aceştia ignoră prevederile legale.

Din cei 150 de administratori târgujieni doar 41 au urmat cursuri de calificare în domeniu şi alţi 25 sunt în curs de formare. Chiar dacă legea prevede încă din 2007 ca toţi administratorii asociaţilor de locatari să aibă calificare de administrator, la Târgu Jiu se ignoră legea dovadă fiind numărul mic de administratori care au o astfel de calificare. „În Târgu Jiu avem peste 150 de administratori şi 220 de asociaţii de locatari ceea ce înseamnă că un administrator poate administra chiar şi câte două asociaţii. Din cei 150 doar 66 au calificarea obligatorie prin lege, 41 o au deja iar 25 urmează încă cursuri să o obţină”, a declarat Toma Şerămăt, şef compartiment asociaţii locatare din cadrul primăriei Târgu Jiu.

Pentru administratorii care doresc totuşi să intre în legalitate trebuie să ştie că durata unui curs de calificare este de trei luni iar costurile sunt suportate din bugetul personal al fiecărui administrator. „Costul unui astfel de curs variază de la 350 la 700 de lei însă cursul respectiv este valabil pentru orice fel de administraţie nu doar a asociaţilor de locatari”, a precizat Toma Şerămăt.

Cursurile respective sunt organizate doar de agenţii neguvernamentale, la noi în oraş doar Organizaţia Judeţeană pentru Tineri poate organiza astfel de cursuri, care îşi are sediul la Casa Tineretului. „Sunt trei astfel de ONG-uri şi anume Acţiunea Ecologică din Craiova, 10+ din Braşov şi cea de la noi de la Casa Tineretului. În timpul acestui curs administratorii învaţă administrarea clădirilor, contabilitatea asociaţiilor dar şi comunicare”, a declarat Toma Şerămăt.

Administratorii, trimişi în judecată

Nu puţine au fost cazurile în care lipsa de profesionalism şi-a spus cuvântul astfel încât au fost multe cazuri în care administratorii au fost daţi în judecată chiar de locatarii pe care trebuiau să-i administreze. „Au fost mai multe astfel de cazuri, anul trecut am avut trei situaţii şi în acest moment avem unul pe rol, administratorul 233, administratorul 184 şi administratorul 53 sunt doar câţiva din ei. Ei au fost schimbaţi din funcţie şi urmează deciziile în instanţă”, a declarat Toma Şerămăt.

Cele mai multe fapte de care sunt acuzaţi aceştia sunt legate de nereguli în acte contabile, nejustificarea lipsei unor sume de bani sau neachitarea furnizorilor.

Vizualizări: 112

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: