Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Autorităţile se joacă de-a restricţiile rutiere prin Defileul Jiului

Şoferii de camioane cu greutate mai mare de 20 de tone n-ar mai trebui să circule pe DN 66, între Lainici şi Petroşani, pentru că drumul stă să pice la graniţa dintre Gorj şi Hunedoara. Autorităţile au făcut un anunţ oficial pe această temă după care au revenit, pe motiv că nu sunt gata nişte panouri şi, astfel, deşi drumul stă să pice, tirurile încărcate cu marfă sunt lăsate să pericliteze vieţile participanţilor la trafic doar datorită incoerenţei de care dau dovadă cei care ar trebui să nu le permită accesul în zonă.
 Circulaţia prin Defileul Jiului nu va fi încă restricţionată camioanelor mai grele de 20 de tone pentru că încă nu au fost amplasate panourile de avertizare în acest sens. Şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Gorj, comisarul Dumitru Tatomir, afirmă că restricţiile ar putea intra în vigoare de abia după mijlocul lunii iulie, când, teoretic, panourile de avertizare ar trebui să fie amplasate deja în mai multe zone pentru ca şoferii să ştie să ocolească sectorul de drum dintre Petroşani şi Lainici.  
 "Problemele sunt pe raza judeţului Hunedoara şi am luat legătura cu cei de la Drumurile Naţionale de la Deva, care mi-au spus că, deocamdată, nu au reuşit să amplaseze panourile de avertizare pe principalele drumuri, astfel încât şoferii să fie informaţi din timp despre aceste restricţii. Am înţeles că se mai amână cu o săptămână intrarea în vigoare a restricţiilor pentru camioanele cu masă mai mare de 20 de tone. La momentul respectiv se vor face anunţuri oficiale şi cred că toată lumea va afla în timp util", a menţionat comisarul Tatomir.
 Poliţiştii sunt puşi astfel în dificultate în a-i întoarce din drum pe tiriştii cu gabarit depăşit, dar situaţia de acum nu este prima de acest gen. Bâlbe similare au mai fost înregistrate din partea drumarilor şi în anii trecuţi, când pe Defileul s-au făcut derocări de stâncă, restricţiile în trafic fiind anunţate ori din scurt, ca şi acum, ori prea devreme faţă de panourile de avertizare care trebuiau confecţionate şi montate pe şosele.

 Se circulă, ba nu se circulă

 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat iniţial că de pe 10 iulie circulaţia în Defilul Jiului este interzisă autovehiculelor cu masă mai mare de 20 t din cauza erodării malului Jiului, mal pe care se află şi drumul naţional 66 pe care se instituie restricţia respectivă. Ulterior, intrarea în vigoare a restricţiilor a fost amânată pentru că drumarii nu aveau panourile amplasate pe diferite şosele pentru a-i informa pe şoferi despre interdicţia pe care o au camioanele mai grele de 20 de tone. 
 Practic, Valea Jiului ar fi din nou izolată de restul lumii pentru că drumul până la Deva este varză din cauza gropilor şi a nesfârşitelor lucrări de modernizare, iar accesul spre Oltenia ar fi astfel limitat pentru camioanele care ar aproviziona zona cu marfă. O situaţie similară a mai fost înregistrată anul trecut, când slăbirea structurii de rezistenţă a podului de la Lainici a dus la blocarea completă a traficului, preşedintele Traian Băsescu intervenind atunci de două ori pentru ca lucrările la varianta de pod provizoriu să fie finalizate mai repede. 
 Situaţia de acum din zona Polatiştea nu este una nouă pentru că malul stâng al Jiului, pe care se află drumul, nu este erodat de ieri, de azi, ci de ani de zile. În zonă se circulă oricum pe un singur sens, situaţia agravându-se însă atât de mult încât, în lipsa unor lucrări, drumarii se văd nevoiţi să limiteze mai întâi accesul tirurilor de peste 20 de tone şi, ulterior, în timp, când erodarea va continua în lipsa unor consolidări, ceilalţi şoferi putând să se aştepte şi ei la restricţii similare.

 Rute ocolitoare şi lipsă fonduri pentru consolidări

 Restricţia pentru tirurile cu greutate mare va fi valabilă până la sfârşitul anului şi, cel mai probabil, şi în prima parte a anului viitor, întrucât nu există fonduri pentru consolidarea şoselei. Şoferii au la dispoziţie rute alternative pe Drobeta Turnu Severin – Caransebeş – Haţeg şi Râmnicu-Vâlcea - Simeria – Haţeg, rute care sunt însă mai lungi cu sute de kilometri. Despre alocarea de fonduri nu mai vorbeşte nimeni în condiţiile unei crize care de abia de acum încolo îşi arată colţii, declaraţiile cu autostrăzi între Craiova – Deva, prin Târgu Jiu – Petroşani, devenind poveşti despre care nu mai amintesc nici măcar cei care le rosteau la începutul anului fără probleme. Deocamdată drumarii spun că nu au bani nici măcar pentru reparaţii, dar apoi pentru noi investiţii în zonă, aşa că, de acum încolo, şoferii de tiruri vor trebui să fie cu ochii în patru pentru a afla ziua în care intră în vigoare restricţiile. Nu de altceva, dar cei care vor fi prinşi circulând prin Defileu vor risca amenzi, asta deşi nici măcar drumarii nu ştiu de când vor interzice traficul greu.


Vizualizări: 416

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: