Autostradă prin Gorj pentru ca turiştii să vină la Brâncuşi acasă

Toni Greblă spune că autorităţile vor demara o amplă campanie de mediatizare a operelor brâncuşiene de la Târgu Jiu în vederea atragerii unui număr cât mai mare de turişti. Asta va presupune, în timp, şi realizarea unei autostrăzi, proiect greu de crezut, aşa cum la începutul anilor 2000 nimeni nu-l credea pe fostul prefect că, în câţiva ani, apa Jiului nu va mai fi poluată, ci potabilă.

Senatorul PSD de Gorj susţine că respectiva campania se va derula începând din primăvară, deşi, în toamnă, reprezentanţi ai Primăriei Târgu Jiu făcuseră un anunţ similar. Parlamentarul declară că, de data aceasta, lucrurile sunt mult mai bine conturate şi gândite în aşa fel încât turiştii să devină interesaţi de Târgu Jiu şi de operele lui Brâncuşi de aici. Greblă spune că un mare trust media va fi implicat în acţiunea de mediatizare a proiectului respectiv. De asemenea, la mijlocul campaniei publicitare autorităţile vor organiza un teledon menit să adune fonduri pentru reabilitarea Căii Eroilor.  Senatorul susţine că, de data aceasta, autorităţile nu mai au de gând să facă un nou Centru Brâncuşi cu 10 funcţionari care să îşi primească salariile şi să meargă la simpozioane. Parlamentarul afirmă că, în acest context, a discutat cu ministrul transporturilor Radu Berceanu şi despre nevoia realizării unei autostrăzi între Bechet, Craiova şi Târgu Jiu – Petroşani – Deva, dar şi a modernizării aeroportului din Craiova. Greblă spune că pe un astfel de drum şi cu un aeroport modernizat turiştii vor avea asigurată infrastructura pentru a ajunge cât mai repede la Târgu Jiu.

Autostradă sau drum cu 4 benzi, nicio vorbă despre gropi

Conform senatorului PSD, autorităţile vor analiza anul acesta posibilitatea de a construi un drum cu patru benzi sau o autostradă între Bechet, Craiova, Târgu Jiu, Petroşani şi Deva, proiect care ar avea şi sprijinul lui Radu Berceanu. Preşedintele comisiei juridice din Senat spune că ministrul transporturilor nu a avut „nicio reţinere” atunci când i-a fost prezentată ideea noii autostrăzi. Senatorul susţine că un astfel de drum s-ar impune pentru ca Gorjul şi Valea Jiului să nu rămână izolate de viitoarele două autostrăzi ce vor uni Bucureştiul de vestul ţării prin Craiova-Timişoara şi Sibiu-Deva-Arad. Senatorul de Gorj declară că viitoarea rută va fi una complet nouă, care nu are legătură cu niciunul dintre actualele drumuri naţionale existente în zonă. Acesta a menţionat că în proiectul respectiv vor fi implicate inclusiv autorităţile locale, astfel încât exproprierea terenurilor să se realizeze cât mai repede şi cu costuri cât mai reduse.

„Va exista cândva în România o autostradă între Bucureşti, Craiova şi Timişoara, şi o alta de la Arad, prin Deva şi Sibiu spre Braşov şi capitală. Ambele ne vor ocoli, iar singura posibilitate pentru ca judeţul să nu fie ocolit de marile rute de transport este să se realizeze o şosea cu patru benzi sau o autostradă, care să unească portul de la Bechet, la Craiova, să treacă prin Târgu Jiu şi Petroşani, spre Deva. Această cale rapidă va asigura Gorjului acces la autostrăzile care ne vor uni cu vestul ţării şi cu restul Europei. Soluţia cea mai bună e dată de calea cu 4 benzi şi cu tuneluri pe sub Carpaţi, pentru că sunt şi mai ieftine şi vor lăsa şi mediul nealterat. Am promis aceste lucruri în campania electorală şi sper că vor demara înainte de finalizarea mandatului”, a declarat Greblă.

Până să se materializeze frumoasele proiecte ale senatorului social-democrat va mai curge multă apă limpede pe Jiu, iar şoferii vor mai da în multe gropi pe actualul drum naţional 66 ce uneşte Craiova de Petroşani, prin Târgu Jiu. Pe oriunde s-ar merge zilele acestea între Filiaşi şi Sadu cu maşina, pe DN 66, gropile sunt ca la ele acasă. Unele au devenit adevărate cratere, fiind un real pericol pentru şoferii care mai sunt şi cu gândul la radarul care îi „păzeşte” de viteză. Drumul este în modernizare, dar până la finalizarea lucrărilor multe dintre maşini riscă să devină rable pentru că starea carosabilului este mai jalnică decât într-o carieră minieră. Vremea frumoasă i-a mai făcut pe unii drumari să umple craterele cu „mămăligi” de asfalt, dar insuficient pentru că maşinile de mare tonaj distrug totul în doar câteva clipe. Şi, astfel, cu gândul la o autostradă proprie, şoferilor din Gorj nu le mai rămâne decât să spere sau, dacă pot, să meargă pe ruta alternativă Târgu Cărbuneşti – Ţânţăreni, unde mai sunt gropi, dar drumul parţial reabilitat este mult mai bun decât DN-ul care arată ca după bombardament.

Vizualizări: 144

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: