Bejinaru: Cariera Jilţ Nord este ţinta unui troc politic

Sindicalistul Bogdan Bejinaru dezminte informaţia lansată de managerul CE Oltenia, Laurenţiu Ciurel, care a declarat că în prezent cariera Jilţ Nord este blocată total. Acesta spune că excavatoarele funcţionează în parametrii normali şi că zilnic mii de tone de lignit extrase de aici ajung la Termocentrala Turceni. Bejinaru este de părere că administraţia CE Oltenia vrea să închidă cariera Jilţ Nord pentru a putea salva zona Motru, care nu mai are desfacere la RAAN.

Reporter: Managerul CE Oltenia, Laurenţiu Ciurel, a spus că la cariera Jilţ Nord activitatea este blocată. Aşa este?

Bogdan Bejinaru: Înainte de a fi lider de sindicat, sunt salariatul carierei Jilţ Nord şi ştiu foarte clar situaţia din teren. La ora actuală mergem cu toate excavatoarele. Şase excavatoare sunt, dintre care unul are probleme tehnice, de flux tehnologic, dar o să pornească şi acela. În niciun caz nu este cariera blocată. De asemenea, am avut o discuţie cu noua conducere a carierei Jilţ Nord care m-a asigurat că şi dacă nu cumpărăm o palmă de pământ, cel puţin 6-7 luni putem funcţiona cu fronturile aşa cum sunt acum.

Rep.: Domnul Ciurel a mai spus că în prezent Termocentrala Turceni este alimentată cu lignit de la cariera Husnicioara, nu de la Jilţ Nord...

B.B.: De la 1 septembrie, de când a venit noua conducere, dăm în jur de 10.000 de tone pe zi la termocentrala Turceni, aceasta este media. Atât avem producţie. E fals ce spune el acolo. Avem producţie 71.000 de tone de cărbune şi am livrat 53.000 de tone în ultimele 7 zile. 

Rep.: Atunci de ce ar lansa managerul CE Oltenia astfel de informaţii, care ar putea crea panică în rândul salariaţilor?

B.B.: Din punctul meu de vedere, cariera Jilţ Nord este ţinta unui troc politic în cârdăşie cu primarii din Motru şi din Mătăsari. Carierele din zona Motru nu mai au unde livra cărbune şi pentru a salva măcar una dintre ele preferă să închidă cariera Jilţ Nord. Prin închiderea RAAN, una din carierele de la Motru rămânea fără beneficiar. Eu aş vrea să explice domnul Ciurel de ce a făcut rocada conducerii de la Jilţ Nord cu cea de la Jilţ Sud, ştiind că Viorel Vulpe este un protejat al primarului din Mătăsari. Este evident că l-a mutat pe Vulpe de la Jilţ Nord la Jilţ Sud, astfel încât să aibă un post călduţ şi după închiderea Jilţ Nord. Vulpe face acum eforturi disperate de a transfera la Jilţ Sud şi o parte din personalul TESA executiv format din oameni de-ai lui de încredere şi activişti pesedişti. Ciurel se bucură şi de sprijinul sindicalistului Adrian Marciuc. Acesta este din zona Motru şi face naveta zilnic la Jilţ, iar interesul lui este evident să rămână în funcţiune carierele din Motru. Mai ales că am auzit că şi-ar fi negociat un post în bazinul Motru după închiderea carierei Jilţ Nord.

Rep.: Ce sugestii faceţi conducerii CE Oltenia?

B.B.: Dacă domnul Ciurel doreşte să salveze carierele din zona Motru, îi împărtăşim ideea, dar nu prin sacrificarea carierei Jilţ Nord. Îl sfătuiesc pe aceasta să caute piaţă de desfacere pentru cărbunele produs de zona Motru, nu să închidă cariera Jilţ Nord.

bogdan_bejinaru_3

Vizualizări: 205

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: