Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Bugetul de stat, Codurile penale şi civile şi codul fiscal - priorităţi ale Senatului

Preşedintele Comisiei juridice a Senatului, Toni Greblă, consideră că adoptarea Codurilor penale şi civile, aprobarea bugetului pentru 2009 şi reorganizarea sistemului energetic reprezintă priorităţile comisiei pentru această sesiune parlamentară. Politicianul gorjean este pentru prima dată în postura de a avea o responsabilitate foarte mare la nivel central, iar pentru asta pare să-şi fi făcut temele din timp.         

Adoptarea bugetului de stat pe 2009, a Codurilor penal şi civil şi de procedură penală şi civilă, dar şi Codul fiscal reprezintă câteva dintre priorităţile senatorilor în prima sesiune parlamentară din legislatura 2008-2012. Agenţia Mediafax a relatat ieri programul de lucru pe care şi l-a făcut Toni Greblă pentru prima sesiune parlamentară la care participă în calitate de preşedinte al comisiei juridice, senatorul fost prefect de Gorj reuşind până acum să facă faţă exigenţelor de la Bucureşti. "Cele patru coduri ar trebui să ajungă într-o formă corespunzătoare la Parlament în cursul lunii martie. Acest termen ar fi ideal, pentru că aceste coduri trebuie examinate cel puţin în comisiile juridice. Dacă vom constata, pentru că în comisii sunt reprezentanţi ai tuturor partidelor politice, că aceste coduri au o formă corespunzătoare, un conţinut corespunzător, probabil că vom fi de acord ca ele să fie adoptate prin asumarea răspunderii guvernamentale, pentru a scurta termenul de adoptare a acestora", a spus preşedintele Comisiei juridice din Senat.

Greblă a mai precizat că definitivarea acestor coduri reprezintă o responsabilitate imensă. "Ele oricum nu vor intra în vigoare imediat, pentru că este un termen în care trebuie adus la cunoştinţa specialiştilor şi a publicului. Asta va fi o muncă titanică, pentru că nu este uşor să-ţi asumi răspunderea politică şi juridică pentru nişte coduri care vor reglementa cvasimajorităţii relaţiilor sociale din România", a mai arătat Toni Greblă. De asemenea, Greblă a menţionat că, printre priorităţile membrilor comisiei pe care o conduce, se mai află proiectul de buget pentru 2009, organizarea unor activităţi profesionale, precum şi examinarea tuturor proiectelor legislative moştenite de la precedentul Legislativ.

Greblă – cu gândul la reorganizarea sistemului energetic

"Desigur, trebuie să discutăm si ordonanţa privind reorganizarea sistemului energetic, să vedem, dacă în actuala conjunctură europeană a energiei, constituirea acestei companii în forma actuală, fără să privim sistemul energetic în ansamblul său, este cea mai bună soluţie sau trebuie gândită reorganizarea sistemului cu consultarea specialiştilor, a partenerilor sociali şi apoi să fie luată o decizie", a mai afirmat preşedintele Comisiei juridice din Senat.

Pe ordinea de zi a viitoarei sesiuni vor mai figura proiectele de lege privind OUG 159-2008 pentru modificarea şi completarea Legii 51-1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, OUG 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de Ministerul Sănătăţii Publice către autorităţile administraţiei publice locale. Alte proiecte de lege, deja intrate în dezbaterea comisiilor permanente de specialitate şi care vor intra în dezbaterea plenului acestei Camere privesc OUG 166-2008 pentru modificarea Legii 36/1995 a notarilor publici şi a activităţii notariale, OUG 172/2008 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice 13/2007 şi OUG 176/2008 privind majorarea capitalului social al CEC Bank SA.

„Moştenire” de sute de proiecte legislative vechi

Senatorii vor mai trebui să se pronunţe şi asupra adoptării sau respingerii OUG 184-2008 pentru modificarea Ordonanţei 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate, a OUG 198 pentru modificarea şi completarea Codului penal şi a OUG 200/2008 pentru modificarea şi completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal. În circuitul legislativ la Senat se vor mai afla, printre altele, OUG 218-2008 pentru privind modificarea OUG 50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule şi OUG 212/2008 pentru modificarea şi completarea Legii 146/1997 privind taxele judiciare de timbru.

Pe de altă parte, printre proiectele de lege înregistrate la Senat care nu au fost înscrise pe ordinea de zi a plenului şi urmau să fie clasate se numărau proiectul de lege privind rambursarea ratelor de capitol pentru o cotă parte din creditul acordat de Guvernul SUA în baza programului CCC – Legea publică 480/1992, a dobânzii şi a altor costuri externe aferente acestei cote părţi, pe anul 2008, aflată în lucru la comisiile permanente ale Senatului. Alte astfel de proiecte sunt: proiectul de lege privind Codul penal şi Codul de procedură penală, înregistrate la Senat dar nerepartizate, în legislatura trecută, de Biroul Permanent la comisii. Potrivit deciziei conducerii Senatului au mai fost clasate proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, proiectul legii bugetului de stat pe anul 2009, (L651-3.11.2008) şi proiectul legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009 (L652-3.11.2008).

Potrivit prevederilor legale, au fost clasate un număr de 178 de propuneri legislative care nu au fost înscrise pe ordinea de în legislatura 2004-2008, dintre care 64 au avut ca iniţiatori senatori nu au mai obţinut un nou mandat de parlamentar, iar 114 au fost iniţaite de senatori care şi-au reînnoit mandatul.

Constituţia stipulează că proiectele de lege sau propunerile legislative înscrise pe ordinea de zi a Parlamentului precedent îşi continuă procedura în noul Parlament. În ceea ce priveşte proiectele de lege înscrise pe ordinea de zi a Senatului, acestea îşi continuă procedura în noua legislatură, indiferent dacă au fost sau nu dezbătute anterior de Camera Deputaţilor. Aceeaşi soluţie procedurală s-a impus şi în cazul propunerilor legislative înscrise pe ordinea de zi a Senatului, indiferent dacă iniţiatorii erau sau nu parlamentari în noua legislatură 2008-2012 şi indiferent dacă au fost dezbătute sau nu de Camera Deputaţilor.

Vizualizări: 71

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: