CAS Gorj a închiriat un spaţiu pentru a depozita sacii de hârtii

Munca angajaţilor Casei de Asigurări  de Sănătate (CAS) Gorj este mult îngreunată de procedurile învechite de depunere a declaraţiilor angajatorilor şi a altor documente pe suport de hârtie. Pe lângă faptul că 4 spaţii din incinta instituţiei sunt ocupate de arhivă, nici cheltuielile necesare pentru păstrarea actelor nu sunt de neglijat. <-xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Cosma Dumitrescu, directorul economic al instituţiei gorjene, spune că legislaţia referitoare la păstrarea documentaţiilor este una greoaie şi nu permite prea multă flexibilitate: „Chiar dacă de la jumătatea anului trecut, s-a permis depunerea declaraţiilor pentru concediile medicale în format electronic, nu s-a renunţat nici la suportul de hârtie, aşa că angajatorii trebuie să le depună în ambele moduri. Ca să nu mai vorbim de sacii de reţete medicale care trebuie păstrate 3 ani de zile”. În condiţiile în care toate documentele trebuie păstrate pentru o anumită perioadă de timp, repezentanţii CAS Gorj se întreabă unde ar mai putea să le ţină. Cel mai mare spaţiu deţinut pentru arhivă este cel situat vis-a-vis de instituţie, pentru care trebuie să plătească o chirie de 160 euro, plus cheltuielile legate de legarea documentelor. Cosma mai precizează că singurul avantaj oferit de sistemul online de depunere a declaraţiilor este că oamenii nu mai trebuie să stea la nişte cozi interminabile: „Este mai uşor pentru ei să le trimită electronic, chiar dacă la început le-a fost greu să accepte ideea, mulţi motivând că nu au internet acasă. Însă trebuie să le lase şi la noi, aşa că tot nu scăpăm de hârtii. În curând, o să rămânem fără spaţiu, pentru că se adună din ce în mai multe şi nu mai avem unde să le ducem”.

Vizualizări: 98

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: