Contabilii redistribuiţi la şcoli trebuie să susţină concurs

Pentru a ocupa un post, contabilii din vechile centre bugetare ale şcolilor trebuie să susţină concurs. Cam aşa a sunat mesajul venit din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului după ce s-a aflat că la nivelul judeţului Gorj zece contabili fuseseră redistribuiţi pe posturi la şcoli din judeţ fără a trece prin nici un examen, încălcându-se legislaţia în vigoare. În acest caz Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj a făcut treaba doar pentru jumătate, având în vedere că în alte 30 de unităţi se organizează deja concursuri pentru angajarea contabililor.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj a redistribuit contabilii din vechile centre bugetare pe posturi fără a mai organiza concursuri. În această situaţie se află zece contabili care luna trecută au fost trimişi să ţină evidenţele la Şcoala Generală din Arcani, Şcoala Generală „Pompiliu Marcea” din Târgu Jiu, Şcoala „Constantin Săvoiu”, Grădiniţa Nr.1 Motru sau la şcoala din Cărbuneşti fără a se respecta legislaţia în vigoare. Vestea a ajuns şi la juriştii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, care au dispus ca toţi contabilii să susţină examene pentru posturile pe care vor să le ocupe, indiferent dacă au mai lucrat sau nu în sistem. Aşa că, pe lângă cele 30 de locuri libere de contabili nou-înfiinţate la nivelul unităţilor de învăţământ în urma reorganizărilor, vor mai fi scoase la concurs încă zece, pe care poate să candideze oricine. Aşa că, cei care aveau posturile asigurate pot să rămână şomeri dacă obţin punctaje mici. „La redistribuirea contabililor din centrele bugetare s-a renunţat. Contabilii din centrele bugetare rămân, dar ei au fost solicitaţi să se detaşeze până la organizarea concursurilor”, spune Ermina Frunzaru, referent în cadrul ISJ Gorj.

CONCURSURI

Deşi începând cu acest an fiecare unitate de învăţământ va avea contabilitate proprie, şcolile nu s-au grăbit să-şi afişeze pe site-uri locurile vacante, mai ales că examenele se organizează la nivelul unităţilor de învăţământ sau grupurilor de unităţi.

DOSAR

Cei interesaţi de aceste posturi trebuie să ştie că pentru întocmirea dosarului de concurs au nevoie de copia actului de identitate, copiile  documentelor care atestă nivelul studiilor, minim 5 ani vechime, copia carnetului de muncă conformă cu originalul, cazierul judiciar, adeverinţă medicală, curriculum vitae şi alte documente relevante.

Vizualizări: 115

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: