EXCLUSIV: Planul de management al lui Laurențiu Ciurel!

Pandurul a solicitat, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informații, planul de management al directorului general al Complexului Energetic Oltenia, Laurențiu Ciurel, strategie aprobată de Consiliul de Supraveghere în urmă cu câteva săptămâni. Ziarul Pandurul a cerut informații clare și complete din planului de management, care să conţină principalele puncte ce privesc angajaţii CE Oltenia, dar şi metodele de dezvoltare economică a societăţii. Răspunsul primit de la CE Oltenia arată asemenea unui capitol din cărțile de economie. Pe scurt, soluția de viitor este reprezentată de sursele regenerabile, mult blamate acum, un mix de energie, exportul, dar și reducerea de personal. Ciurel s-a angajat că își va atinge țintele economice în 5 ani. (M.B.)

Iată planul de management al directorului general executiv al CE Oltenia, aşa cum ne-a fost transmis de biroul de presă:

Strategia globală a companiei este o strategie de consolidare a poziției din piață de energie, în contextul în care această piață denotă un grad de predictibilitate redus coroborat cu o scadere însemnată a consumului de energie la nivel național și apariția de noi producători care beneficiază de o schemă de ajutor destul de generoasă din partea statului.

Strategia societății a fost elaborată în urma analizei mediului extern, intern și concurențial, fiind structurată pe trei niveluri strategice: strategia corporatistă, strategia afacerii și strategia operatională.

Obiectivele strategice ale CE Oltenia sunt canalizate spre:

1.        EXCELENȚĂ

2.        DIVERSIFICARE

3.        PROFITABILITATE

4.        PARTENERIATE

5.        RESURSE-UMANE

6.        DEZVOLTARE DURABILĂ - RESPONSABILITATE SOCIALĂ

Detalierea obiectivelor strategice ale CE Oltenia:

1. EXCELENȚĂ

- Realizarea unei producții de energie și de lignit performantă (eficientă, sigură și curată), la standarde europene, care să fie competitivă pe plan național și internațional;

-  Păstrarea cotei de piață în limitele a 17-25%, cu posibiliatea creșterii acestui procent;

- Penetrarea unor piețe externe în condițiile reducerii accentuate a consumului de energie pe plan național coroborat cu apariția unor noi producători.

2. DIVERSIFICAREA

- Crearea unui mix a surselor de producere a energiei electrice și orientarea către sursele regenerabile ca soluție pentru viitor și obținerea de venituri și din alte tipuri de activități exploatând oportunitățile din companie;

- Orientarea spre fuziuni cu producători de energie din surse hidro sau fotovoltaice de circa 15% din puterea actuală a CE Oltenia.

3. PROFITABILITATE

- Performanță si competitivitate prin creșterea continuă a valorii potențialului uman, a activelor deținute, precum si prin afaceri predictibile și profitabile și o bună gestionare a riscurilor;

- Funcționarea cu grupurile energetice, în baza curbei de sarcină, la încărcări nominale care să garanteze randamente mari și costuri mici;

- Acoperirea vârfurilor de sarcină cu energie hidro produsă în interiorul CE Oltenia;

- Eficientizarea procesului de producție prin reducerea costurilor de operare, creșterea veniturilor din exploatare, dar și implementarea de investiții cu efect imediat pozitiv în structura costului de producție, în scopul obținerii unui preț de vânzare competitiv.

4. PARTENERIATE

- Dezvoltarea de parteneriate cu investitori pentru a înlocui capacitățile de producție actuale cu altele mai fiabile și cu un randament mai ridicat sau pentru a implementa unele noi;

- Parteneriate pe termen lung cu comunitățile din arealul în care compania își desfășoară activitatea, având ca scop sprijinirea acesteia în rezolvarea problemelor sale sociale;

- Colaborarea cu universități și instituții de cercetare din diferite domenii și zone geografice, organisme ale administrațiilor centrale și locale, organizații care aparțin mediului de afaceri, precum și cu organisme științifice și profesionale în vederea optimizării și eficientizării procesului de producție;

-  Dezvoltarea de parteneriate cu autoritățile locale în vederea accesării de finanțări nerambursabile pentru diferite obiective de mediu (redări de halde în circuitul agricol sau silvic).

5. RESURSE UMANE

- Angajament continuu către excelență profesională prin asigurarea unei pregătiri continue a personalului și realizarea la nivelul întregii companii a unei culturi a performanței bazate pe disciplină, proceduri și recunoașterea contribuției individuale și de echipă;

-  Un mediu de muncă atractiv stabil și motivant, sigur și sănătos;

- Realizarea unei structuri de organizare flexibilă, adaptarea structurii organizatorice cu reducerea numărului de niveluri ierarhice;

- Dimensionarea corectă a numărului de salariați funcție de nevoile reale ale companiei și elaborarea de programe de acompaniament social pentru personalul excedentar.

6. DEZVOLTARE DURABILĂ - RESPONSABILITATE SOCIALĂ

- Dezvoltare durabilă - Garantarea unei producții de energie pe lignit sigură, curată și eficientă, realizată în condiții durabile cu respectarea conditiilor de protecție și conservare a mediului înconjurător și care nu este dependentă de influența factorilor atmosferici;

- Responsabilitate socială - Manifestarea responsabilității companiei privind protecția mediului înconjurător și, respectiv, implicarea pe linie de responsabilitate socială față de comunitățile locale în care este prezentă. 

Pentru îndeplinirea obiectivelor strategice, planul strategic global este impartit în mai multe planuri strategice operaționale atașate fiecărui obiectiv și domeniu funcțional după cum urmează:

-Planul strategic de productie;

-Planul strategic de achizitii, vanzari/marketing;

-Planul strategic financiar;

-Planul strategic de protecție a mediului;

-Planul strategic de modernizare și dezvoltare (investițională);

-Planul strategic in domeniul resurselor umane.

Orizontul de timp luat in considerație la elaborarea strategiei este de 5 ani.

Vizualizări: 263

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: