Mai mulţi bani pentru transportul minerilor

Transportul minerilor va fi mai scump, de anul viitor. Sunt aşteptările oficialilor din Complexul Energetic Oltenia, care anunţă că deja multe firme care se ocupă de transportul oamenilor către locul de muncă ar fi cerut sume mai mari pentru a asigura acest serviciu.

Gheorghe Dobriţanu, şeful Diviziei Miniere, a transmis că transportul minerilor şi energeticienilor către locul de muncă şi către casă este greu de asigurat, pentru că nu se prezintă prea multe firme la licitaţii.

Sunt aceleaşi societăţi din Gorj care participă mereu la licitaţiile organizate de companie. „Avem o dificultate cu transportul salariaţilor, pentru că sunt doar firmele din Gorj, care sunt interesate să păstreze contractele şi angajaţii. Nu vine nimeni din restul judeţelor să facă transportul salariaţilor din Gorj. Chiar dacă e licitaţie deschisă pentru oricine din toată Uniunea Europeană”, a transmis Dobriţanu.

Când obţin contractul, fiecare maşină este verificată de specialişti, susţin oficialii companiei. Acolo unde sunt probleme, se remediază când sunt semnalate, a mai completat Dobriţanu:  „Se verifică toate şi sunt în stare foarte bună, dar se mai defectează ca orice maşină. Calitatea este într-o permanentă supraveghere. Am avut şi la Lupoaia o situaţie, şi la Rovinari. A fost un autobuz care nu a avut căldură. Avem colegi care se ocupă cu asta şi problema se remediază în cel mai scurt timp. Autobuzele au fost înlocuite. Şi colegii de la sindicate, nu e firesc doar să reclame, pentru că şi ei au atribuţii. Şi inspectorii sociali şi ceilalţi lideri fac verificări la schimbul III. S-au dus să vadă dacă este căldură. Dacă este presiune pe transportatori, sunt şi ei atenţi”.

„Facem licitaţii şi nu vine nimeni”

Problema cea mai mare rămâne transportul minerilor în cariere. Mai ales iarna, condiţiile sunt grele. Zăpadă sau nămol prin care trebuie să răzbată salariaţii. Maşinile pe care le au la dispoziţie nu fac faţă şi aşa se face că oamenii sunt încă nevoiţi să meargă cu tractoarele.

Conducerea companiei are scuze: este nevoie de maşini de teren şi nu vine nimeni la licitaţii. În plus, estimează că, anul viitor, transportul minerilor va fi mai scump. 

„În cariere, pe condiţii de şantier, nu pot fi mijloace de transport ca pe drumurile publice. Trebuie maşini speciale, maşini de teren. Transportul salariaţilor în carieră trenează de ani de zile şi pentru că nu vine nimeni. Facem licitaţii şi nu vine nimeni. Nici nu sunt firme care să aibă mijloace de transport în comun potrivite pentru condiţiile de şantier. Au aceleaşi maşini de 30-40 de ani şi vin la licitaţii şi cer mai mulţi bani decât estimăm noi. Cu siguranţă că vom oferi mai mulţi bani de anul viitor”, a transmis Ion Paraschivu, directorul tehnic al Diviziei Miniere.

Vizualizări: 1,237

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: