Mandatele directorilor de la deconcentrate încetează la 1 ianuarie. Şi apoi?

Şefii instituţiilor cuprinse în procesul de descentralizare vor fi eliberaţi din funcţie până la 1 ianuarie 2014, urmând să aibă loc noi concursuri pentru şefia direcţiilor judeţene. Guvernul Victor Ponta îşi va asuma răspunderea pe proiectul de descentralizare pe 19 noiembrie, iar imediat începe marea disponibilizare. Majoritatea instituţiilor publice din Gorj vor fi transferate de la ministere către Consiliul Judeţean. Directorii din Gorj spun vor participa la concurs dacă va fi nevoie.

Consiliul Judeţean Gorj va avea mai multe instituţii în subordine începând de anul viitor. Descentralizarea va presupune încetarea mandatelor actualilor directori, precum şi schimbarea denumirii unor funcţii de conducere. Directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului spune că va participa la concurs în cazul în care va fi nevoie. „Pe actuala legislaţie nu îmi expiră mandatul, însă dacă va fi adoptat ca lege proiectul de descentralizare este posibil ca posturile de conducere să fie scoase la concurs şi să se schimbe denumirea unora dintre funcţiile respective. Dacă va fi nevoie, voi participa la concurs”, a declarat Nicolae Giorgi, directorul APM Gorj. Acesta a mai precizat că nu exclude varianta ca descentralizarea să impună şi reduceri de personal. ”Descentralizarea poate avea şi părţi bune şi părţi rele, în funcţie de cum va fi concepută legea. Nu se exclude varianta de a avea loc reduceri de personal. După părerea mea, nu cred că vor fi restructurări în domeniul tehnic, dar este posibil ca acestea să aibă loc pe partea administrativă”, a menţionat Nicolae Giorgi. La rândul său, directorul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport spune că nişte eventuale restructurări ar afecta drastic activitatea instituţiei. „Cred că descentralizarea este o chestiune care trebuia făcută de multă. În ceea ce ne priveşte, sunt convins că autoritatea locală va fi mult mai interesată de patrimoniul nostru decât este autoritatea centrală. Pe de altă parte, nişte eventuale restructurări ar afecta foarte mult activitatea instituţiei. Nu suntem decât 13 angajaţi, câte unul la fiecare compartiment. Ca schemă de personal, în momentul de faţă, suntem subdimensionaţi. Pentru tabăra de la Săcelu nu avem angajat decât un administrator, iar pe sezonul de vară suntem nevoiţi să angajăm zilieri”, a declarat Horaţiu Gorun, directorul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport.

Reducerile de personal ar desfiinţa instituţii

Iniţial, în proiectul de descentralizare, pe lista instituţiilor care urmează să fie transferate la Consiliul Judeţean figura şi Direcţia Judeţeană pentru Cultură, însă ulterior a fost scoasă din listă. „Iniţial, am fost trecuţi şi noi pe lista instituţiilor ce vor fi transferate la Consiliul Judeţean, iar apoi la o analiză amănunţită probabil s-a realizat că Ministerul Culturii nu ar mai avea obiectul de activitate. Sunt instituţii care au mai mulţi angajaţi, noi aveam doar omul şi compartimentul. În momentul de faţă, funcţionăm cu 7 angajaţi, iar o eventuală descentralizare ar însemna să ne închidă definitiv”, a declarat Pompiliu Ciolacu, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură. Deficit de personal se înregistrează şi la Direcţia Agricolă Gorj. „Încă nu ştim ce va însemna descentralizarea pentru instituţia noastră. Cert este că Unitatea Fitosanitară se va desprinde de Direcţia Agricolă şi o să se înfiinţeze Autoritatea Naţională Fitosanitară. În momentul de faţă, la nivelul Direcţiei Agricole Gorj avem 19 angajaţi. Pe de o parte este un lucru bun faptul că prin descentralizare deciziile se vor lua la nivel local, pe de altă parte nu ştim ce se va întâmpla în privinţa personalului. Există şi posibilitatea de a se reduce numărul de posturi, ceea ce ar fi un lucru extrem de grav. Am spus dintotdeauna că ne confruntăm cu un deficit de personal întrucât la nivelul primăriilor din judeţ nu avem specialişti”, a declarat Dan Tănăsescu, directorul Direcţiei Agricole Gorj.       

DISCUŢII

Horaţiu Gorun spune că a purtat discuţii preliminare cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Gorj privind regionalizarea. „Am avut o discuţie preliminară la începutul acestei săptămâni, la Consiliul Judeţean, însă nu s-a spus nimic referitor la personal, ci doar că trebuie să prezentăm până la sfârşitul lunii decembrie actuala organigramă, statul de funcţii şi regulamentul de ordine  interioară”, a directorul Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport. 

Vizualizări: 154

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: