Noi piedici pentru reabilitarea DN67B

Participanţii la trafic care tranzitează frecvent tronsonul de drum național care face legătura între Târgu Jiu și Pitești, via Drăgășani, mai au de așteptat pentru a circula în condiții bune. Autoritățile de la nivel național au început demersurile încă de acum 5 ani pentru modernizarea acestui DN67B. Până acum nu au fost prevăzuți banii necesari pentru realizarea lucrărilor. Anul acesta a fost alocată o sumă considerabilă, însă a intervenit o nouă problemă, constructorul nu și-a achitat garanția de bună execuție pentru a putea fi emis ordinul de începe al lucrărilor.

Grupul austriac de construcții Strabag a câștigat licitația organizată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) privind reabilitarea drumului național DN67 B, cuprins între localitățile Scoarța și Pitești, care străbate județele Gorj, Vâlcea și Argeș, alături de Delta ACM și Euroconstruct SA.

Costurile pentru implementarea acestui proiect se ridicau la acea vreme la 86 de milioane de euro. În urmă cu cinci ani, când a fost desemnat constructorul, nu au existat fondurile necesare pentru începerea lucrărilor. Pentru anul acesta a fost alocată suma de 9.5 milioane lei. Pentru că banii au fost alocați și lucrările nu au început, deputatul gorjean Mihai Weber a adresat în luna septembrie o întrebare ministrului transporturilor. Parlamentarul a primit răspunsul la începutul lunii octombrie. În răspuns i-a fost comunicat faptul că "nu a fost eliberat ordinul de începere al lucrărilor deoarece antreprenorul nu a respectat clauzele contractului, în conformitate cu Acordul Contractual semnat, respectiv neconstituirea garanției de bună execuție", se arată în răspunsul semnat de ministrul transporturilor de la acea vreme Iulian Matache.

Deputatul Weber spune că are informații de la CNADNR cum că într-un timp scurt antreprenorul va depune acea garanție de pună execuție. "Am vorbit cu directorul de la CNADNR și mi-a spus că a avut o primă discuție cu firma și au zis că o să constituie garanția. E vorba de zile. Banii sunt, nu se pierd, se reportează dacă nu încep anul acesta. Important este să înceapă, că se tărăgănează de luni bune. Probabil că dacă nu va depune garanția se va rezilia, pentru că nu poți să aștepți la infinit. Drumul știți cum este, nu se circulă în condiții de maximă siguranță și securitate. Au mai fost și niște alunecări. Nu este un drum pe care circuli cu drag și de plăcere", a declarat Mihai Weber, deputat de Gorj.

Tronsonul cuprins în acest proiect de modernizare are o lungime de 188 de kilometri de drum din care circa 40 de km sunt pe teritoriul județului Gorj. 

Vizualizări: 253

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: