Persoanele cu handicap, verificate la domiciliu

Persoanele care beneficiază de indemnizaţii de handicap vor fi verificate, inopinat la domiciliu de către o comisie formată dintr-un inspector de muncă, un angajat al Serviciului de Evaluare Complexă şi un medic de asigurări sociale. În urma controalelor, comisia va hotărî care dintre persoanele verificate vor fi supuse reevaluării.

Persoanele cu handicap din Gorj vor fi verificate la domiciliu în perioada 10 iunie -9 iulie. O comisie judeţeană formată dintr-un reprezentant al Inspectoratului Teritorial de Muncă, un reprezentant al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (angajat al Serviciului de Evaluare Complexă) şi un medic de asigurări sociale, angajat al Casei Judeţene de Pensii, va verifica încadrarea în grade de handicap şi acordarea certificatelor aferente. Activitatea comisiei va începe de săptămâna viitoare cu analizarea dosarelor din punct de vedere al incidenţei afecţiunilor şi întocmirea listei persoanelor ce vor fi verificate (inclusiv pe baza reclamaţiilor, sesizărilor sau petiţiilor înregistrate). “Iniţial, Instituţia Prefectului demarase acţiuni de control la primării, pentru a verifica documentele în baza cărora se acordă indemnizaţii de handicap, însă în aceste zile, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale ne-a trimis o adresă prin care a dispus constituirea unei comisii de control. Am renunţat la verificările întreprinse de noi deoarece controalele impuse, la nivel naţional, sunt mult mai ample”, a declarat Marcel Romanescu, subprefectul judeţului Gorj. Reprezentanţii Instituţiei Prefectului au solicitat instituţiilor de control să le transmită datele de identificare ale angajaţilor, desemnaţi pentru a face parte din comisia de control.

Control inopinat

Comisia judeţeană va planifica şi efectua un control inopinat, prin deplasarea la domiciliul persoanelor care beneficiază de indemnizaţii de handicap. În urma verificărilor se vor întocmi rapoarte din care să reiasă: concordanţa dintre actele medicale ce au stat la baza eliberării certificatului şi starea de fapt a persoanei în cauză (din punct de vedere medical); concordanţa dintre ancheta socială şi situaţia reală de la domiciliul persoanei în cauză (din punct de vedere medical) şi alte observaţii (acolo unde este cazul). În fiecare raport întocmit comisia de control va menţiona dacă persoana verificată trebuie supusă reevaluării sau nu. Raportul final va fi redactat după un model elaborat de minister şi transmis organelor centrale până la data de 10 iulie.

În momentul de faţă, aproximativ 10.400 de persoane cu handicap se află în evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

Vizualizări: 291

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: