Piața jucăriilor din România, așteptată să atingă 1,5 miliarde de lei în acest an

Piața jucăriilor din România este una extrem de profitabilă și în continuă creștere. Potrivit unui studiu publicat în primăvară de KeysFin, în 2018, cifra de afaceri în acest sector, al jucăriilor, a fost de 1,2 miliarde de lei. Pentru 2019 se așteaptă o creștere a acestei sume, până la 1,5 miliarde de lei.

Comerțul reprezintă principalul motor al evoluției sectorului, generând 78% din cifra de afaceri, în creștere de la 72% față de 2016. Primii cinci actori din acest segment par a fi Jumbo EC.R SRL, companie cu acționariat cipriot, care și-a consolidar poziția de lider de piață, cu o cifră de a faceri de 400 de milioane de lei, Noriel, Lydialand Com SRL, Brick Depot (distribuitorul Lego pe piața locală) și J&M SRL. Cele mai mari cinci companii generau anul trecut circa 90% din cifra de afaceri totală.

My Little Pony - oferte (LINK)

Un rol crescând în comerțul de jucării îl are, de la an la an, retailerul online eMAG. Numai de Black Friday 2019, eMAG a avut la reducere un număr record de 400.000 de jocuri și jucării. Și a se ține seama că nu toate jucăriile din portofoliul eMAG au avut reduceri de Black Friday, numărul acestora fiind, așadar, mult mai ridicat. În următorii ani, este de așteptat ca retailerul online să intre în forță în top 5 al companiilor care generează cele mai mari vânzări pe această piață.

În ceea ce privește producția locală de jocuri și jucării, principalul actor din piață este MODELLEISENBAHN SRL, companie cu acționariat 100% germană cu sediul în Arad. Liderul pieței a raportat o cifră de afaceri de 21,6 milioane de lei (10% din total) în 2017. Pe locul al doilea în topul producătorilor regăsim AIRQUEE SRL, companie cu acționariat majoritar britanic, cu afaceri de 20,3 milioane de lei, adică 9,5% din total. Podiumul este completat de D-TOYS SRL (19,2 de milioane de lei, 9% din total), ROMEXA SA – fostul lider din 2016 (15,6 milioane de lei; 7,4%) și FROM PRODUCT SRL (14,4 milioane lei, 6,8%). Cele mai mari 5 companii generează aproape 43% din cifra de afaceri totală.

My Little Pony - oferte (LINK)

Din punct de vedere regional, la nivel agregat, București polarizează companiile din acest sector, cu o cifră de afaceri de 668 milioane de lei, reprezentând 70% din total). În top urmează Covasna (55,3 milioane lei; 5,8%) și Cluj (40,7 milioane de lei). Din punctul de vedere al producătorilor, Covasna este lider (55 milioane de lei; 26%) urmat de Arad (33 milioane de lei; 15,5%) și Bihor (25 milioane de lei; 12%).

Liderul modial după veniturile totale, Lego a înregistrat un avans de 3,7% al cifrei de afaceri la 4,9 miliarde de euro și un avans al profitabilității de 3% la aproape 1,05 miliarde de euro în 2018.

Mai puternic afectat a fost Hasbro (Transformers, Frozen, My Little Pony, Monopoly), care a anunțat o scădere a cifrei de afaceri de 8%, la 4 miliarde de euro în 2018 și o înjumătățire a profitului la aproximativ 190 de milioane de euro. Pentru Mattel (Barbie, Fisher Price), locul 3 mondial, 2018 a însemnat coborârea sub pragul de 4 miliarde de euro a cifrei de afaceri însă pierderea s-a înjumătățit la 460 de milioane de dolari.

My Little Pony - oferte (LINK)

Potrivit estimărilor Technavio, la nivel european, piața de jucării este estimată să crească cu aproximativ 5% pe an, pe termen mediu, la peste 20 de miliarde de euro în 2020.

La nivel european, Marea Britanie a fost lider în domeniul vânzărilor de jucării în 2018, urmată de Franța, Germania și Italia. În estimările Technavio, Marea Britanie este așteptată să-și continue dominarea, iar acest lucru se datorează modei care ia amploare în Albion, de oferit jucării ca daruri, dar și a creșterii popularității unor evenimente precum Black Friday și Cyber Monday.

Vizualizări: 1,999

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: