Primarii au primit bani de la Guvern pentru plata arieratelor la şcoli

Primăriile din județul Gorj vor primi fonduri din rezerva bugetară a Guvernului pentru plata datoriilor către firmele de contrucții ce au executat lucrări la școli. Printre autoritățile publice locale care vor beneficia de sume de bani pentru achitarea arieratelor se numără Cătunele, Glogova, Negomir, Văgiulești, Săulești sau Borăscu. Sumele au fost aprobate în ședința de Guvern de miercuri, urmând a fi repartizare Inspectoratului Școlar.

Autoritățile publice din Gorj vor fi ajutate de Guvernul României pentru a-și plăti datoriile acumulate către agenții economici care au executat lucrări de construcții și reparație, dar care nu au primit contravaloarea lucărrilor efectuate. Decizia a fost adoptată într-o ședință de Guvern ce a avut loc în ziua de miercuri. Astfel, printre localitățile beneficiare se numără Cătunele, căreia  îi va fi repartizată suma de 30 mii lei, Glogova, către care  va ajunge suma de 50 mii lei, 120 mii lei vor fi acordați localității Negomir, cu 40 mii lei va fi ajutată Primăria Borascu, iar cu 40 mii lei Văgiuleștiul. Deși  mulți primari spun că nici aceste fonduri nu sunt suficiente pentru achitarea în totalitate a datoriilor, ele sunt binevenite. La multe unități de învățământ lucrările de execuție au fost stopate tocmai din cauza lipsei fondurilor.

Lucrări vechi

Pentru primarul din Văgiulești, Constantin Pârjol, acești bani sunt bineveniți. Acesta spune că lucrările de la gradinița cu două clase din Covrigi au fost stopate pentru că nu au existat bani în bugetul local pentru a plăti firma de construcții. Nici fondurile primite nu sunt suficiente pentru finalizarea grădiniței din sat, începută în urmă cu doi ani și la care urmează să meargă 60 de copii. „Toată lucrarea depășește suma de cinci miliarde lei vechi, iar pentru a finaliza lucrările mai am nevoie de încă două miliarde lei vechi. Deși sunt puțini, banii sunt bineveniți. Sperăm ca anul viitor să finalizăm lucrarea deoarece noi mai dispunem de un miliard de lei. Este greu să strângi bani în condițiile în care noi acumulăm două miliarde lei pe an din taxe și impozite. Suntem o comună săracă”, afirmă Constantin Pârjol, primarul localității. 

BANI

Sumele vor fi alocate prin hotărâre de guvern. Urmează ca banii să fie repartizați Inspectoratului Școlar Județean Gorj, iar ca ordonatorii de credite să raspundă de modul în care sunt cheltuiți banii. La nivel național a fost aprobată pentru achitarea datoriilor suma de aproximativ 38,5 milioane lei, sumă ce va trece în bugetul Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Vizualizări: 119

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: