Profesori afectaţi de reducerea numărului de clase în şcoli

Câteva zeci de cadre didactice din judeţul Gorj vor fi afectate de restrângerile de activitate care se vor face începând cu anul şcolar viitor. Această măsură va lovi în educatoare, învăţători şi profesori de diverse specializări. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj dau asigurări că se vor găsi soluţii pentru păstrarea cadrelor didactice în sistem.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj a făcut publice listele cu cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate sau cu normă didactică incompletă pentru anul şcolar 2014-2015. Restrângeri de activitatea au loc în special la licee şi colegii.

Motivele restrângerii sunt lipsa numărului de ore, reducerea numărului de elevi, comasarea claselor sau şcolilor. Astfel de situaţii se întâlnesc la Colegiul Tehnic Motru, Colegiul Tehnic „Ion Mincu” din Târgu Jiu, Liceul Tehnologic Bârseşti, Şcoala Gimnazială Dragoteşti, Colegiul Naţional ”Tudor Arghezi” din Târgu Cărbuneşti, Colegiul „Mihai Viteazu” din Bumbeşti Jiu, Liceul Tehnologic Tismana şi alte unităţi de învăţământ. În total, 25 de cadre didactice din sistemul de învăţământ gorjean vor fi afectate de restrângerea de activitate. „Din  câte ştiu, niciunul dintre profesorii care vor intra în restrângere de activitate la începutul anului şcolar viitor nu vor rămâne neîncadraţi. Deja au depus dosarele şi cererile în instituţiile de învăţământ pentru care au optat. Sigur se va rezolva. Motivul este foarte clar şi va deveni o caracteristică a învăţământului. În fiecare an, prin scăderea populaţiei şcolare, posturile şi normele didactice vor fi din ce în ce mai puţine în învăţământ”, a declarat Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al ISJ Gorj.

Problema pare rezolvată din punctul de vedere al conducerii inspectoratului. Rămâne însă de văzut dacă profesorii vor accepta variantele pe care le au. În caz contrar, ar putea îngroşa numărul şomerilor gorjeni.

Vizualizări: 284

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: