Reorganizare fără precedent la Primăria Târgu Jiu. Sute de salariați o așteaptă!

Consiliul Local Târgu Jiu va dezbate luni noua organigramă a primăriei, care, potrivit primarului Marcel Romanescu, aduce o economie anuală la buget de un milion de euro. Mai multe direcții își pierd personalitatea juridică și trec din subordinea consiliului local în cea a primarului.

Cele mai multe schimbări vor fi la Poliția Locală Târgu Jiu. Primarul Romanescu spune că aici salariul mediu era de 4.000 de lei, la care se adăuga o normă de hrană de 1.100 de lei pe lună. Prin trecerea salariaților de aici pe posturi de funcționar public sau personal contractual, aceștia primesc o indemnizație de hrană cu 800 de lei mai mică, așa cum au și ceilalți salariați ai primăriei.

Primarul a explicat că a fost puțin mărită organigrama Poliției Locale, pentru că o mare parte din salariații care administrau baza sportivă și nu prea aveau obiectul muncii au făcut cursuri de agent de pază și vor fi transferați la noua structură.

“Economia va fi din două părți, pe de o parte vorbim de cei 800 de lei scăzuți de la norma de hrană pentru fiecare din cei aproximativ 160 de salariați, pe de altă parte structurile din subordinea primăriei aveau contracte de pază cu firme private de 1,2 milioane de lei. Contractele au fost prelungite pe patru luni, până la 1 mai, cu posibilitate de prelungire încă două luni, dacă din diferite motive nu vom putea aplica noua organigramă imediat. După aceea vom asigura paza cu oamenii noștri”, a explicat Romanescu.

Polițiștii locali cu studii medii vor deveni guarzi, funcții contractuale. La stadion și Sala Polivalentă au rămas doar câțiva din cei 25 de salariați care administrau baza sportivă, ceilalți urmând să aparțină de Poliția Locală.

Schimbări sunt și la Direcția Tehnică, care va fi împărțită în două. Marius Ionescu, directorul tehnic, va prelua Direcția de Fonduri Europene și Parcări, iar Raul Chiriac se va ocupa de Direcția Investiții. “Pentru următorii ani s-a mărit mult bugetul de investiții, vorbim de 70 de milioane din fonduri europene și încă 70 de milioane din fonduri proprii și fonduri guvernamentale, astfel că era nevoie de această separare”, a explicat Marcel Romanescu.

Toate parcările vor fi acum la direcția condusă de Ionescu, sub coordonarea unui director adjunct. “Până acum parcările publice aparțineau de direcția de patrimoniu și parcările de reședință de primărie”, a explicat primarul, care spune că acum va fi o mai bună coordonare.

A fost creat și un serviciu de Fond Locativ pentru locuințele ANL și cele sociale. Până acum locuințele erau repartizate de primărie și administrate de Edilitara, pe viitor urmând a fi gestionate de acest Fond Locativ.

Schimbări sunt și pe zona de evenimente. Salariații de la Centrul de Informare Turistică vor fi mutați din sediul de pe str. Crișan în Parcul Central, acolo unde a fost deschis magazinul cu suveniruri. “Ei sunt încadrați ca ghizi turistici și locul lor este acolo, între turiști. În sediul de pe Crișan va fi mutată Direcția Fonduri Europene și Parcări, care va avea și o zonă de lucru cu publicul, pentru că dorim să putem informa și publicul cu privire la oportunitățile care sunt privind accesarea de fonduri europene”, a explicat Romanescu.

Cu personalitate juridică vor rămâne doar Centrul Brâncuși și Direcția de Evidență a Populației. Juriștii de la direcțiile care își pierd personalitatea juridică vor trece toți în cadrul Direcției Juridice.

Romanescu spune că organigrama a fost făcută pe modelul celei de la Primăria Cluj Napoca. Acesta nu se așteaptă la proteste, dar nu exclude ca noua organigramă să fie contestată în instanță. Primarul este sigur că organigrama va fi votată luni în Consiliul Local. Structurile primăriei au puțin peste 700 de posturi, fiind ocupate circa 650.

Galerie foto


Vizualizări: 6,250

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: