Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Standard ISO de calitate după „modelul Banţa” la deconcentrate

Instituţiile publice din judeţul Gorj sunt obligate să îşi implementeze sistem de calitate de tip ISO 9001, după ce Prefectura a făcut acest pas deja. Dacă nu v-au înnebunit informaţiile despre acest subiect, citiţi mai departe despre lucrurile pe care trebuie să le facă şefii de deconcentrate, în condiţiile în care nu au nici bani şi nici nu se ştie câţi dintre ei vor mai fi prin funcţii în câteva săptămâni.

Prefectul Victor Banţa a convocat pentru ieri o şedinţă a Colegiului Prefectural, şedinţă în cadrul căreia toţi şefii de instituţii deconcentrate au votat pentru implementarea sistemului de calitate. Votul a fost unul unanim, deşi pe parcursul discuţiilor unii şefi de instituţii s-au plâns de lipsa fondurilor pentru aşa ceva. Şeful Direcţiei Agricole, Petre Tomoiu, şi şefa de la Cultură, Olimpia Bratu, au fost printre cei care au încercat să explice ori că nu sunt bani pentru asemenea demersuri ori că ministerele ar trebui să se ocupe de astfel de practici care să fie unitare pentru toate judeţele din ţară. Credeţi că a mârâit cineva mai mult de atât, în condiţiile toţi şefii de instituţii publice stau zilele acestea cu sabia deasupra capului şi cu gândul la posibila lor schimbare din funcţie, mai ales dacă de la Prefectură ar pleca o astfel de solicitare spre Bucureşti- Nici măcar Bratu sau Tomoiu nu au mai comentat ceva atunci când au văzut că sunt cam singurii pe care îi cam luase gura pe dinainte.

Unanimitate la ISO-ul lui Banţa

Victor Banţa i-a ascultat pe nemulţumiţi şi apoi a trecut la numărătoarea voturilor, constatând că ideea sa a fost votată cu unanimitate de voturi. „Începând cu data de azi, serviciile publice deconcentrate vor iniţia procedurile de implementare a sistemului managementului de calitate. Articolul doi l-am citit, articolul trei l-am citit, deci cine e pentru- Se abţine cineva- Cineva împotrivă- Să înţeleg că proiectul a fost adoptat cu unanimitate de voturi-! E bine să ştiţi că sunteţi eligibili pe programul operaţional „dezvoltarea capacităţii administrative”, aşa prioritară doi, îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accent pe descentralizare. Vedeţi, şi aici se pune accent pe descentralizare. Însăşi faptul că implementaţi acest sistem este un pas înainte către descentralizare”, a menţionat reprezentantul Guvernului în teritoriu.        Prefectul Victor Banţa le-a recomandat şefilor de instituţii deconcetrate să acceseze fonduri de la nivel european sau de la ministere pentru a putea implementa sistemul de calitate de tip ISO9001.

Direcţia Agricolă nu are bani pentru aşa ceva

Printre cei care s-au plâns de lipsa fondurilor a fost şi şeful Direcţiei Agricole, Petre Tomoiu, instituţie pe care Banţa oricum doreşte să o mute cu sediul de la Prefectură tocmai la Bârseşti. Tomoiu spune că nu s-a mai plâns în timpul şedinţei de lipsa fondurilor pentru că nu mai dorea un scandal în plus. După ce a pus inclusiv el votul la unanimitatea lui Banţa, şeful de la Agricultură a spus că se apucă de implementat ISO dacă, evident, va avea bani. „Noi cheltuim exact ceea ce ni se dă de la Bucureşti. Inclusiv pe cheltuielile materiale totul vine de la Ministerul Agriculturii. Nu mai vroiam să polemizez în această şedinţă, dar fondurile noastre sunt foarte bine direcţionate pe fiecare capitol în parte. Noi vom informa Ministerul în perioada următoare şi, în măsura în care Ministerul Agriculturii achiesează la această iniţiativă şi ne transmite fondurile necesare evident că implementăm proiectul pentru că nu ne opunem lucrurilor noi. Vreau doar să spun că nu se pot face fără bani, atâta tot, mai ales în condiţiile unui buget de austeritate”, spune Tomoiu.

Cu ce se laudă Prefectura?

Păi cu ce, decât cu sistemul de calitate despre care Banţa a tot vorbit de la începutul mandatului. Spune că instituţia a plătit vreo 2000 de euro şi nu crede că celelalte instituţii din judeţ nu au suma respectivă. Mai mult, realizarea respectivă a făcut obiectul mai multor comunicate de presă, asta pentru ca toată lumea, de la gorjeanul de rând până la şeful de deconcentrată să priceapă cum stă treaba cu ISO. „Instituţia Prefectului judeţul Gorj a finalizat procesul de certificare a sistemului de management al calităţii, în conformitate cu prevederile standardului SR EN ISO 9001:2008. Astfel, începând cu 01.03.2009, Instituţia Prefectului Gorj va deveni prima instituţie publică din România certificată în baza celui mai modern standard de calitate din lume: ISO 9001:2008.  Standardul SR EN ISO 9001:2008 stabileşte cerinţele pentru sistemul de management al unei organizaţii care doreşte să demonstreze abilitatea de a furniza constant un produs/serviciu conform cerinţelor clienţilor şi cerinţelor legale, vizând creşterea satisfacţiei clienţilor prin aplicarea efectivă a sistemului, inclusiv a îmbunătăţirii continue a acestuia.  În acest sens, Victor Banţa, prefectul judeţului Gorj, precizează că Instituţia Prefectului – judeţul Gorj va deveni un „model de bune practici” pentru restul instituţiilor publice din judeţ. Implementarea sistemului de management al calităţii reprezintă rezultatul muncii salariaţilor Instituţiei Prefectului, acest standard fiind un adevărat pilon în asigurarea şi menţinerea calităţii serviciilor de administraţie publică în judeţul Gorj”, spune Prefectura într-un comunicat de presă. Rămâne să vedem dacă în următoarele luni lucrurile se schimbă în bine pentru gorjenii plătitori de taxe sau banii lor au fost aruncaţi pe apa sâmbetei, nefiind prima dată când s-ar întâmpla aşa ceva.

Vizualizări: 71

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: