Statul ar putea subvenţiona asigurările de viaţă

Persoanele care îşi încheie o poliţă de asigurare de viaţă ar putea beneficia de unele facilităţi fiscale. Acest lucru va fi posibil dacă statul este de acord cu propunerea de acordare a unei deductibilităţi fiscale, făcută de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi susţinută de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Astfel, Guvernul ar putea “subvenţiona” încheierea unei poliţe de asigurări de viaţă, acordând o deductibilitate fiscale în limita de 400 de euro pe an pentru angajat şi angajator. Această facilitate este valabilă doar pentru primele subscrise la contractele de asigurări de viaţă cu o maturitate mai mare de 10 ani şi exclude asigurările de viaţă ataşate creditelor bancare. Dacă clientul doreşte să renunţe la asigurare şi să răscumpere poliţa înainte de scadenţă, atunci statul ar putea să-l impoziteze retroactiv, pentru ca de facilitate să beneficieze doar persoanele care respectă scopul iniţial al contractului. Această măsură nu afectează bugetul de stat, întrucât veniturile generate, estimate la valoarea de 5,2 miliarde de lei vor compensa în proporţie de peste 97% până în 2015 cheltuielile generate de introducerea deductibilităţii. Volumul veniturilor la bugetul de stat ca urmare a introducerii deductibilităţii provine din mai multe surse, precum creşterea volumului investiţiilor pe piaţa financiară, creşterea din impozitul asupra profitului societăţilor de asigurare, creşterea impozitului pe venitul agenţilor şi venitul rezultat din impozitări retroactive ale contractelor reziliate.

Românii, dezinteresaţi de economiile pe termen lung

Cristian Constantinescu, preşedintele UNSAR, a declarat că, în privinţa asigurărilor de viaţă,  există un deficit semnificativ de protecţie a românilor şi a subliniat slaba acoperire a populaţiei pentru vârsta de pensionare  „Cultura economisirii pe termen lung lipseşte aproape cu desăvârşire în România. Dacă până în 1989, aproape în orice familie exista un libret de economii, comportamentul românilor a fost deturnat aproape în totalitate spre un consum excesiv, în special după anul 2000. Pentru piaţa de asigurări,  această schimbare s-a tradus printr-o creştere destul de lentă a segmentului de asigurări de viaţă. Cred că introducerea deductibilităţii pentru produsele de asigurări de viaţă ar impulsiona nu doar creşterea acestui segment, ci şi apetenţa potenţialilor clienţi spre instrumente de economisire pe termen lung”.

Vizualizări: 87

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din :

Citește și: