Un bătrân din Băleşti plăteşte rate la un credit pe care l-a refuzat

Atenţie ce semnaţi şi citiţi contractele atunci când faceţi un împrumut! Un bătrân de 70 de ani din Băleşti a ajuns într-o situaţie disperată! „Nu mai pot să dorm din cauza celor de la Bancpost”, spune bătrânul. Problema lui Ion Ciobanu a început în 2007, atunci când a făcut toate demersurile pentru a contracta un credit de nevoi personale de la filiala din Târgu Jiu a băncii. Acesta spune că nu a încasat un leu, dar acum are de plătit sute de milioane. Bătrânul are o pensie de 9 milioane de lei pe care o dă pe medicamente, o soţie bolnavă la pat şi acum o rată de 3 milioane de lei vechi. La o solicitarea ziarului Pandurul, Bancpost a răspuns că nu poate oferi date despre acest caz.

Ion Ciobanu a făcut demersuri să împrumute 10 mii de lei de la Bancpost, a semnat un exemplar al contractului, însă la cel de-al doilea a observat adăugarea cu pixul a unui comision de 3,5 lei pe lună. Supărat, i-a spus ofiţerului de credite că nu mai vrea să ia banii, simţindu-se înşelat. I s-a spus că dacă în 30 de zile nu ridică suma de 10 mii de lei, creditul este reziliat automat. Ion Ciobanu spune că a crezut ce a spus reprezentanta băncii, Emilia Tocăniţă, şi nu a luat un leu. Dar, calvarul a început în 2009 când a aflat că are restanţe la credit. Mai mult, banca a folosit suma de 10 mii de lei pentru plata ratelor!!!! Din nefericire, frazele din contractele cu băncile pot fi întotdeauna interpretate, dar niciodată în favoarea clientului, aşa cum se vede şi în cazul de faţă.

„Am vrut să-mi repar casa“

Ion Ciobanu a povestit că în decembrie 2007 a vrut să împrumute nişte bani de la bancă pentru a-şi repara casa. „Tocmai fusese problema cu soţia mea şi cheltuisem toţi banii cu ea prin spital. Este paralizată. Şi am vrut să iau nişte bani ca să reparăm şi noi casa“, explică omul.

Banca i-a aprobat un credit de 10 mii de lei pe o perioadă de trei ani, cu o dobândă de 9, 95%. „Când am vrut să semnez al doilea exemplar am văzut că acesta conţinea o modificare în pix, de 3,5 lei lunar şi i-am spus ofiţerului că nu mai vreau să iau creditul. Aceasta a spus să mă gândesc, mi-a spus că am la dispoziţie 30 de zile, dacă în acest interval nu cheltuiesc suma, banca reziliază contractul, deci să nu-mi fac probleme“. Nu şi-a făcut! Abia în 2009 s-a autosesizat că problema nu a fost rezolvată deoarece nepoata sa, la care ajunsese numărul de telefon pe care-l dăduse băncii, i-a spus acestuia că lunar primeşte mesaj de la bancă fiind înştiinţat de data achitării ratei.

Primul proces a fost în 2010, când a solicitat rezilierea contractului şi a pierdut. A formulat recurs, dar acesta a fost respins. În final, omul a ajuns să plătească rata din pensie deoarece i s-a pus poprire. Ciobanu a contestat executarea şi a avut câştig de cauză, însă doar până anul acesta. De acum, trebuie să plătească 300 de lei pe lună chiar dacă a demonstrat că nu a ridicat împrumutul.      

Împrumutul, plătit cu banii de la bancă

Motivarea instanţei este absolut incredibilă. Ion Ciobanu a plătit mai multe rate chiar din împrumutul de 10 mii de lei! Avocata Bancpost a precizat că împrumutul nu a fost reziliat deoarece nu a făcut o cerere de rambursare, dar scrierea acesteia nu se regăseşte în contract. În plus, în motivare mai scrie că fără această rambursare creditul rămâne în desfăşurare: „Lichidarea contului curent, ataşat contului de credit, poate fi efectuată numai după rambursarea integrală a creditului conform prevederilor contractual iar în condiţiile în care suma aprobată şi acordată de bancă nu a fost retrasă din cont şi depunerile aferente ratelor lunare de piaţă nu au fost efectuate, din suma disponibilă în contul curent a fost retrasă lunar contravaloarea ratei, conform graficului de rambursare“. Aşadar, cererea a fost declarată neîntemeiată, iar Ion Ciobanu trebuie să plătească ratele şi dobânzile aferente.

Omul este disperat pentru că nu înţelege de ce trebuie să returneze nişte bani pe care nu i-a luat. 

CE SPUNE BANCPOST

Invocând OUG nr. 99/2006, ofiţerul de presă Ileana Zamfir transmite: „Bancpost SA este obligată să păstreze confidenţialitatea asupra tuturor faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfăşurată, precum şi asupra oricărui fapt, dată sau informaţie, aflate la dispoziţia sa, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale clienţilor ori informaţii referitoare la conturile clienţilor - solduri, rulaje, operaţiuni derulate - la serviciile prestate sau la contractele încheiate cu clienţii“.

Vizualizări: 185

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: