Zeci de patroni de firme, daţi pe mâna Parchetului

Garda Financiară Gorj şi-a făcut bilanţul la şase luni şi a comunicat că a dat pe mâna Parchetului mai mulţi administratori de firmă decât anul trecut. Şi evaziunea este mai mare, după cum rezultă dintr-un comunicat semnat de comisarul şef Gigel Capotă.

 „Au fost întocmite şi transmise organelor de cercetare 78 sesizări penale pentru evaziune fiscală (cu 18 mai mult decât în primele 6 luni ale anului 2012), prejudiciul total fiind estimat la suma de 18.837.710 lei, depăşindu-se deja totalul prejudiciilor estimate în tot anul 2012”, se arată în comunicatul Gărzii Financiare.

Şi numărul de controale este mai mare, în ciuda numărului redus de personal. Astfel, au fost acţiuni de control la un număr de 689 agenţi economici, numărul de verificări derulate fiind în creştere cu 31% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.  „Precizăm că aceste rezultate au fost obţinute cu un număr relativ redus de comisari, zilnic în activităţile de control efectiv fiind implicate doar câte 3 - 4 echipe, datorită faptului că, prin rotaţie, câte 3 comisari au fost şi sunt in continuare detaşaţi in punctule de trecere a frontierei de stat către statele membre ale Uniunii Europene (pentru monitorizarea achiziţiilor intracomunitare de mărfuri si produse cu grad ridicat de evaziune fiscala: produse accizate, legume-fructe, cereale, carne, produse alimentare de baza, etc.), iar comisarii prezenţi la serviciu trebuie să asigure si activităţile de desigilare a mijloacelor de transport care efectuează astfel de achiziţii intracomunitare”, susţine comisarul şef al Gărzii Financiare Gorj.

Accent pe „marea evaziune”

Politica de control a Gărzii Financiare Gorj este de a pune accent pe marea evaziune fiscală, se precizează în comunicat. „Pentru aceste 78 sesizări penale s-au estimat prejudicii în sumă de 18.837.710 lei, fiind vizate in principal zonele si domeniile cu grad ridicat de risc in ceea ce priveşte evaziunea si frauda fiscala, precum: comerţul in piete, targuri si in centrele comerciale; morăritul si panificaţia; colectarea, gestionarea si valorificarea deseurilor reciclabile; constructiile si materialele de constructii etc.”.

Vizualizări: 78

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: