Act adiţional pentru drumul de rocadă
Modernizarea drumului de rocadă a municipiului Târgu Jiu ar putea costa mai mult de 340 de miliarde de lei vechi. Asta pentru că nici nu au început bine lucrările prevăzute în contract că au şi apărut altele suplimentare. Legea permite depăşirea doar cu 10% a valorii proiectului. În cazul în care va fi vorba de un procent mai mare, proiectantul va fi cel care va suporta cheltuielile, după cum susţine directorul tehnic al primăriei, Marius Ionescu.
Deşi lucrările de modernizare a drumului de rocadă a municipiului Târgu Jiu au început abia de câteva luni s-au efectuat deja lucrări suplimentare. Au fost semnate două acte adiţionale a căror valoare este de circa 120 de milioane de lei vechi. Directorul tehnic din cadrul Primăriei Târgu Jiu, Marius Ionescu, susţine că în cazul în care va fi depăşită cu mai mult de 10% valoarea iniţială a contractului care este de 340 de miliarde de lei vechi, se va căuta vinovatul. „La toate lucrările de investiţii acolo unde se constată că sunt abateri fie de la teren, fie de la traseu sau de la proiect, conform legilor în vigoare în baza dispoziţiilor de şantier date de către proiectant se fac note de renunţare şi note de comandă suplimentară, iar diferenţa care rezultă trebuie să încadreze în acel 10% maxim din valoarea contractului, valoare eligibilă care este finanţată de Uniunea Europeană. În cazul în care este depăşit acest procent se caută vinovatul care în general este proiectantul”, a precizat Marius Ionescu, director tehnic în cadrul Primăriei Târgu Jiu.
Cele 120 de milioane de lei vechi au fost alocate pentru lucrări suplimentare respectiv devierea unei conducte de apă situată pe tronsonul şapte, cel mai dificil tronson de altfel, care face legătura între centura oraşului şi DN 67 D şi la lucrări de modificare a unor podeţe, după cum precizează Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu Jiu.