Au luat medii sub 5 la tezele unice, deşi au absolvit cu 9.00

Elevii gorjeni care au ieşit de pe băncile şcolii cu media de absolvire peste 9.00 nu au reuşit să obţină la tezele unice note mai mari de 5.00. Din evidenţele Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Gorj reiese că umflarea notelor este o practică des întâlnită la şcolile din mediul rural. De exemplu, un elev de la Şcoala Generală din Călugăreni, Padeş, a absolvit clasele V-VIII cu media 8.34, însă la teza unică la limba română a obţinut nota 4.90, la teza unică susţinută la matematică a obţinut nota 3.42, iar media la evaluarea naţională ce s-a susţinut în clasa a VIII-a a obţinut nota 4.80.

Un alt candidat a absolvit ciclul gimnazial cu media 9.08, iar la tezele unice care s-au susţinut în clasa a VIII-a a obţinut note de 4.00, 4.85, iar la evaluarea naţională a fost punctat cu nota 7.95. Un alt exemplu este al unui elev care a terminat clasa a VIII-a cu media 8.12, iar la teze a obţinut 3.90, 4.35, iar la evaluarea naţională a primit 5.12. Exemplele de acest fel pot continua. Aceste situaţii au fost observate şi de conducerea IŞJ Gorj, care promite că va analiza aceste cazuri. „Sunt destul de multe cazuri şi lucrul acesta ne-a pus pe gânduri. Vom încerca să vedem ceea ce s-a întâmplat. Situaţia va fi analizată în proxima şedinţă cu directorii, dar şi noi trebuie să aşteptăm încheierea înscrierii, să vedem despre ce este vorba cu planul de şcolarizare şi după aceea vom întocmi un plan de acţiunile care să nu mai conducă la situaţii de acest gen care nu sunt unele foarte plăcute”, spune Gheorghe Mitescu, inspector şcolar general adjunct. Aceştia consideră că o soluţie în acest sens va apărea atunci când numărul posturilor didactice va fi redus. „Probabil că micşorarea numărului de posturi va face ca resursa umană din unităţile de învăţământ să fie una de mai bună calitate pentru că până la urmă şi evaluarea naţională a elevilor de clasa a VIII-a şi evaluarea în clasele V-VIII o fac tot dascălii. Nu se poate să fie discrepanţe atât de mari, în timpul anilor să aibă media 9.00 la literatura română, iar la evaluarea naţională să aibă medie sub 5.00. Este imposibil în condiţiile în care subiectele au fost de tip internaţional, dar de un grad de dificultate cel mult mediu”, mai menţionează Gheorghe Mitescu.

Vizualizări: 99

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: