Călinoiu s-a făcut băiat deştept! Ştie să trucheze licitaţii pentru presă!

Călinoiu s-a făcut băiat deştept! Ştie să trucheze licitaţii. Două miliarde de lei vechi este suma alocată de Consiliul Judeţean Gorj pentru a-şi face publicitate în presa locală şi regională. Suma este de zece ori mai mare decât anul trecut, semn că se pregătesc viitoarele alegeri pe bani publici. Asta nu ar fi singura problemă, ci procedura de atribuire a publicităţii, gândită astfel încât să poată participa doar o anumită parte a presei, agreată de Ion Călinoiu.

Ofertele de participare la licitaţie au avut ca termen de depunere ziua de ieri, ora 12.00. Interesantă este procedura de licitaţie, care elimină concurenţa ce ar fi fost normală între ziarele, televiziunile şi radiourile locale. Consiliul Judeţean a impus astfel ca trei cotidiene locale să depună o ofertă comună, la fel trei televiziuni sau trei radiouri. Cum pe piaţă există cinci cotidiene, în mod firesc trei dintre ele au depus o ofertă, iar un al doilea pachet nu s-a mai putut face, din cauză că pe margine au rămas doar două cotidiene. Directorul cotidianul Gorj Domino, Costin Creţu, a declarat că se va adresa organelor de anchetă. „Este vorba despre o deturnare de fonduri prin încălcarea principiului, conceptului de licitaţie, în sensul că prin întocmirea caietului de sarcini nu s-a oferit posibilitatea participării a măcar doi concurenţi. Vorbesc despre ingeniozitatea  prin care, pe bani publici, Consiliul Judeţean a pompat bani acolo unde avea interesul, motiv pentru care am solicitat câteva date celor din această instituţie publică, pentru a putea ulterior să ne adresăm organelor de cercetare penală, inclusiv DNA”, spune Costin Creţu, director Gorj Domino. Celălalt ziar rămas pe dinafară este Pandurul.

Încă şase miliarde

La fel s-a procedat şi în cazul televiziunilor. În Gorj sunt cinci televiziuni locale cu acoperire in tot judeţul şi o televiziune mai nouă, cu acoperire în judeţ, mai puţin pe reţeaua RCS RDS din Târgu Jiu. Evident, trei dintre ele au format un grup, iar celelalte două erau ieri în încercarea de a forma un pachet alternativ. Până la urmă, a fost depusă şi o a doua ofertă, de către RTV, având subcontractanţi Gorj TV şi noua televiziune TV Sud.

La radiouri locale a fost mai simplu, deoarece nu există decât trei posturi, astfel că la acest capitol Consiliul Judeţean Gorj chiar a impus un monopol. Reprezentanţii Consiliului Judeţean susţin însă că nu este vorba de niciun aranjament şi că se pot depune contestaţii. Dacă banii publici pentru publicitate s-au dat sau nu cu dedicaţie, rămâne să stabilească organele de anchetă. Nu sunt singurii bani alocaţi de Consiliul Judeţean Gorj pentru imagine. Încă şase miliarde de lei vechi au fost daţi pentru promovarea programului „Redescoperă Gorjul”.

CÂŞTIGĂTORI

Ziarele care vor lua banii lui Ion Călinoiu sunt Impact in Gorj, deţinut de omul de afaceri Nicolae Sarcină, Gorjeanul, al cărui patron este vicepreşedintele PSD Bebe Ionică şi Gorj Exclusiv, un cotidian recent apărut.

Aproape aceleaşi persoane au avut succes şi la pachetul pentru televiziuni. Este vorba despre Tele 3, Acces Tv şi Antena 1 Târgu Jiu.

Vizualizări: 109

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: